S-a ajuns la 500 semnături
Către: Guvernul României, Parlament, Camera Deputaților, Ministerul Educației, Ministerul Muncii, Profesori, Elevi
Teatru de Improvizație în școli ca măsură de dezvoltare socio emoțională

Către Ministerul Educației al României,
Guvernul României și toate instituțiile implicate în sistemul de educație,
Guvernul României și toate instituțiile implicate în sistemul de educație,
Noi, cetățenii României, semnatarii acestei petiții, solicităm introducerea teatrului de improvizație ca parte a curriculumului școlar în unitățile de învățământ din întreaga țară. Această inițiativă are scopul de a sprijini educația socio-emoțională a elevilor și de a reduce rata abandonului școlar, o problemă alarmantă în sistemul nostru educațional.
De ce teatrul de improvizație?
- Dezvoltarea competențelor socio-emoționale:
Teatrul de improvizație oferă un mediu sigur și creativ în care elevii își pot dezvolta empatia, încrederea în sine, abilitățile de comunicare și capacitatea de a lucra în echipă. - Prevenirea abandonului școlar:
Prin metode interactive și atractive, improvizația poate transforma școala într-un loc mai prietenos și mai interesant pentru elevi, crescând motivația lor de a participa activ la procesul educațional. - Reducerea anxietății și a stresului:
Activitățile de improvizație îi ajută pe elevi să gestioneze mai bine situațiile stresante, să-și exprime emoțiile și să-și îmbunătățească sănătatea mentală. - Îmbunătățirea relațiilor între elevi și profesori:
Participarea comună la astfel de activități contribuie la crearea unor relații bazate pe respect, înțelegere și sprijin reciproc. - Stimularea creativității și gândirii critice:
Teatrul de improvizație încurajează elevii să găsească soluții rapide, să gândească „în afara cutiei” și să-și dezvolte imaginația.
Cum poate fi implementat?
- Introducerea unor ore opționale sau cluburi extracurriculare de improvizație teatrală în școli.
- Pregătirea cadrelor didactice și a animatorilor culturali prin cursuri de specializare în teatru de improvizație.
- Colaborarea cu organizații non-guvernamentale și artiști independenți pentru implementarea programului.
- Adaptarea programelor la nevoile fiecărei comunități școlare.
Impactul dorit:
- Reducerea abandonului școlar cu cel puțin 20% în următorii 5 ani.
- Creșterea implicării și participării elevilor la activitățile școlare prin joc și creativitate.
- Formarea unei generații mai reziliente emoțional, mai creative și mai bine pregătite pentru provocările sociale și profesionale dar și gestionarea timpului petrecut în fața ecranelor.
Semnează această petiție pentru un viitor mai bun al copiilor noștri cu ajutorul artei teatrale de improvizație.
Împreună putem transforma educația din România într-un bine creativ cu valori de comunicare și abilități socio emoționale dezvoltate. Este necesară o punte de comunicare între teatru și educație în formarea gândirii critice. De asemenea anxietatea socială pornită de social media poate fi gestionată astfel.
De ce este important?
Deoarece în urma unui studiu de 2 ani organizat de către platforma noastră Educație Alternativă okchallenge în parteneriat cu 2 psihologi din echipă, am observat beneficiile enunțate în petiție lucrând cu peste 3000 de persoane , de la copii de grădiniță până la gimnaziu și liceu , iar beneficiile terapeutice și de interacțiune socială nu au întârziat să apară.
De asemenea , practica pe termen lung echilibrează emoțional participanții prin expunerea creativității în exercițiile teatrului de improvizație și ajută de asemenea la creșterea stimei de sine prin validare socială.
Teama de a vorbi în public va fi învinsă prin expunere la ridicol într-un mediu controlat prin artă.
De asemenea , practica pe termen lung echilibrează emoțional participanții prin expunerea creativității în exercițiile teatrului de improvizație și ajută de asemenea la creșterea stimei de sine prin validare socială.
Teama de a vorbi în public va fi învinsă prin expunere la ridicol într-un mediu controlat prin artă.