Către: Anaf, Guvernul Romaniei, Ministerul Invatamantului

Verificarea de catre ANAF a tuturor veniturilor profesorilor si invatatorilor

Profesorii lucreaza un sfert cat parintii care isi aduc copiii la scoala, dar castiga similar. 18 ore pe saptamana si 5 luni libere pe an inseamna, in medie, un 10 ore lucrate saptamanal. 
Majoritatea profesorilor si invatatorilor dau meditatii, primesc bani numerar, iar majoritatea nu dau bon si nu isi inregistreaza veniturile castigate. 
Altii lucreaza la after school uri, unde, si acolo, exista numeroase semne de intrebare in legatura cu sumele declarate.
Totodata, un numar de profesori si invatatori organizeaza excursii la care primesc procentaj de la pensiuni, ajungand sa mearga gratis si sa ramana, unii, cu sume exorbitante. Conditiile din aceste locuri, precum si calitatea mancarii sunt, de multe ori sub gradul legalitatii.
La clasa, copiii ai caror parinti nu platesc meditatii sau dau cadouri, risca sa fie discriminati, izolati si sa ia note semnificativ mai mici, multi dintre ei. Parintele este in permanenta speriat, trebuie sa scoata din buzunar, trebuie sa isi inghita cuvintele, nu poate cere explicatii sau sugera schimbari. La unele licee si scoli de top inca se discuta de sume astronomice platite pentru a avea un loc garantat, chiar si dupa ce admiterea s-a terminat. 
Numeroase cadre didactice primesc cadouri pe care nu le declara, care pot consta si in bijuterii, bani, bunuri sau servicii. 
Cu toate acestea, sau din aceste cauze, romanii au cele mai slabe rezultate  la invatamant din Uniunea Europeana. Cel mai ridicat grad de abandon scolar, cel mai mic IQ din Europa, discriminari, sau sarcini la minore. 
Nu mai putem fi educati de catre persoane care, multi, ori nu isi fac meseria, ori nu sunt pregatiti corespunzator, ori fac evaziune fiscala.
Se cere:
Verificarea de către ANAF a veniturilor suplimentare obținute de cadrele didactice din meditații, after-school și activități conexe.
Reglementarea strictă și transparentă a meditațiilor oferite de profesorii care predau elevilor proprii.
Interzicerea și sancționarea favorizării elevilor în funcție de contribuții financiare sau cadouri.
Mecanisme reale și anonime de sesizare pentru părinți și elevi, fără risc de represalii.
Controlul excursiilor școlare și al beneficiilor materiale obținute de cadrele didactice.

De ce este important?

Toti copiii romani trebuie tratati la fel, indiferent de puterea financiara a parintilor lor.
România

Maps © Stamen; Data © OSM and contributors, ODbL