S-a ajuns la 50 semnături
Către: Ministrul Educației, Ligia Deca
Cerem modificarea prevederilor referitoare la semnele particulare din cadrul examenelor naționale
Noi, semnatarii acestei petiții, solicităm Ministrului Educației, Ligia Deca, să emită un ordin de ministru care să aducă următoarea modificare la desfășurarea și corectarea examenelor naționale:
Măsura anulării unei lucrări din cauza constatării existenței unui semn particular să fie luată numai dacă se constată semne de natură deliberată, care nu ar putea fi făcute accidental, precum următoarele:
- Prezența numelui, prenumelui sau a altor date personale ale elevului în afara cadranului secretizat.
- Prezența unor mesaje adresate profesorilor corectori în lucrare.
- Folosirea unei alte culori în afara de albastru, cu precizarea că diferențele de nuanță ce apar odată cu golirea minei nu se consideră semn particular.
- Orice semn de natură complexă care nu poate apărea accidental, precum desene sau forme geometrice.
Această modificare este menită să asigure corectitudinea și obiectivitatea procesului de evaluare, eliminând în același timp riscul de anulare nejustificată a lucrărilor si diminuând stresul resimțit de elevi cu privire la posibilitatea scrierii accidentale a unui semn.
De ce este important?
În fiecare an, elevii ce susțin examenele naționale resimt un nivel intens de stres. O parte însemnată din acest stres, însă, nu este cauzată de subiecte în sine, ci de o anumită prevedere din regulamentul acestora: semnele particulare.
Astfel, în prezent, orice alunecare de pix, îngroșare accidentală sau deviere de la standardele de perfecțiune a redactării lucrării poate fi considerată semn, iar lucrarea elevilor să fie anulată fie în centrul de examen, fie chiar în urma susținerii examenului. Această prevedere, în forma sa actuală, nu constituie o măsură anti-fraudă, având în vedere că un corector aleatoriu din alt județ nu ar putea identifica niciodată un elev prin prezența unor semne de natură accidentală, ce ar fi putea fi realizate de orice elev, ci numai a unor semne deliberate, imposibil de realizat din greșeală, precum cele menționate mai sus.
Prevederea, însă, are o consecință negativă asupra psihicului elevilor, care ajung să fie mai concentrați pe a nu realiza accidental vreun semn decât pe subiectele în sine. Noi, semnatarii acestei petiții, considerăm că modificarea prevederii ar îmbunătăți desfășurarea examenelor naționale, atât pentru profesori, cât și pentru elevi.
Astfel, în prezent, orice alunecare de pix, îngroșare accidentală sau deviere de la standardele de perfecțiune a redactării lucrării poate fi considerată semn, iar lucrarea elevilor să fie anulată fie în centrul de examen, fie chiar în urma susținerii examenului. Această prevedere, în forma sa actuală, nu constituie o măsură anti-fraudă, având în vedere că un corector aleatoriu din alt județ nu ar putea identifica niciodată un elev prin prezența unor semne de natură accidentală, ce ar fi putea fi realizate de orice elev, ci numai a unor semne deliberate, imposibil de realizat din greșeală, precum cele menționate mai sus.
Prevederea, însă, are o consecință negativă asupra psihicului elevilor, care ajung să fie mai concentrați pe a nu realiza accidental vreun semn decât pe subiectele în sine. Noi, semnatarii acestei petiții, considerăm că modificarea prevederii ar îmbunătăți desfășurarea examenelor naționale, atât pentru profesori, cât și pentru elevi.