Skip to main content

Către: Primăria Municipiului Buzău

Eliminarea bordurilor înalte de la pistele pentru biciclete din orașul Buzau!

Doresc să  aduc în atenție o problemă urgentă care afectează siguranța și utilitatea infrastructurii destinate bicicliștilor: bordurile înalte de pe pistele pentru biciclete. Acestea creează obstacole majore în utilizarea eficientă și sigură a infrastructurii cicliste, reducând atractivitatea și funcționalitatea pistelor.

Probleme identificate

1. Riscuri de accidentare:
Bordurile înalte reprezintă o sursă constantă de pericol, în special pentru bicicliștii începători, copii și vârstnici.

În condiții meteorologice nefavorabile (ploaie, gheață, zăpadă), bordurile devin periculoase, crescând riscul de alunecare și cădere.

Manevrele necesare pentru traversarea bordurilor expun bicicliștii la accidente, mai ales în intersecțiile cu trafic intens.

2. Reducerea fluidității traseului:
Bordurile obligă bicicliștii să încetinească, să oprească sau să coboare de pe bicicletă, fragmentând traseele și reducând eficiența deplasării.

În zonele cu intersecții frecvente (ex.: Bulevardul Unirii sau Bulevardul 1 Decembrie), fluxul ciclist este semnificativ perturbat.

3. Impact negativ asupra bicicletelor:
Trecerea peste borduri provoacă uzură prematură a componentelor bicicletei (roți, suspensii, cadre), ducând la costuri suplimentare pentru utilizatori.

4. Excluderea categoriilor vulnerabile:
Părinții care utilizează biciclete cu scaune pentru copii sau cărucioare atașate întâmpină dificultăți majore.

Bicicliștii care utilizează vehicule adaptate, precum triciclete sau biciclete pentru persoane cu dizabilități, nu pot traversa bordurile înalte, fiind excluse din infrastructura existentă.

5. Contradicția cu scopul infrastructurii:
Bordurile înalte sunt incompatibile cu ideea de mobilitate sustenabilă, care ar trebui să încurajeze un transport fluent, sigur și ecologic.

Avantajele eliminării bordurilor

1. Creșterea siguranței:
Eliminarea bordurilor va reduce riscurile de accidentare și va permite o traversare mai sigură a intersecțiilor, în special pentru categoriile vulnerabile.

2. Mobilitate mai fluidă:
Bicicliștii vor putea folosi traseele fără opriri sau întreruperi, ceea ce va crește eficiența utilizării bicicletei pentru navetă sau agrement.

3. Accesibilitate universală:
Infrastructura va deveni prietenoasă pentru toți utilizatorii: persoane cu dizabilități, părinți cu copii, turiști și livratori.

4. Reducerea costurilor pe termen lung:
Infrastructura sigură și bine proiectată va duce la scăderea cheltuielilor legate de accidente, întreținerea bicicletelor și tratamentele medicale.

5. Promovarea unei mobilități sustenabile:
Orașe precum Oradea, Cluj-Napoca sau Timișoara au demonstrat că infrastructura ciclistă modernă crește utilizarea bicicletelor, reducând traficul auto și poluarea.

Propuneri concrete

1. Eliminarea bordurilor înalte:
Înlocuirea bordurilor cu rampe de tranziție lină (0-1 cm) în toate punctele de intersecție între pistele pentru biciclete și alte suprafețe (trotuare, drumuri, intersecții).

2. Audit al infrastructurii existente:
Efectuarea unui audit al pistelor pentru biciclete, în colaborare cu comunitatea ciclistă, pentru a identifica zonele critice.

3. Implementare etapizată:
Prioritizarea zonelor intens circulate (ex.: Bulevardul Unirii, Bulevardul 1 Decembrie, Aleea Industriei ).

4. Alocare de buget:
Crearea unui buget anual dedicat întreținerii și modernizării pistelor pentru biciclete, pentru a asigura sustenabilitatea proiectelor de infrastructură ciclistă.

5. Consultări publice:
Organizarea de consultări periodice cu comunitatea ciclistă pentru a monitoriza progresul și a ajusta prioritățile de investiții.

Impact pe termen lung

Siguranță sporită: Infrastructura modernizată va reduce numărul accidentelor și va oferi un mediu mai sigur pentru toți utilizatorii.

Mobilitate crescută: Eliminarea bordurilor va face bicicletele o opțiune mai atractivă pentru transportul zilnic, reducând traficul auto.

Un oraș mai verde: Promovarea bicicletei va contribui la reducerea emisiilor de carbon și la îmbunătățirea calității aerului.

Atragerea turiștilor: O infrastructură prietenoasă cu bicicliștii va crește atractivitatea orașului pentru turiști, mai ales pentru cei care preferă transportul activ.

Dezvoltare urbană sustenabilă: Orașul Buzău va deveni un model pentru alte orașe din România în ceea ce privește mobilitatea urbană modernă

De ce este important?

Susține un oraș mai prietenos pentru bicicliști! Semnează petiția și ajută-ne să facem o schimbare

  • Bordurile ridicate pot deveni periculoase pentru bicicliști, mai ales pentru cei neexperimentați, copiii sau persoanele în vârstă. Accidentele cauzate de borduri sunt frecvente și pot duce la răniri grave.
  • Pistele de biciclete bine concepute încurajează mai mulți oameni să aleagă bicicleta în locul mașinii, reducând poluarea aerului și aglomerația. Eliminarea bordurilor face ca mersul pe bicicletă să fie mai accesibil și atractiv.
  • Bordurile reprezintă o barieră majoră pentru persoanele cu dizabilități care folosesc triciclete sau biciclete adaptate, dar și pentru părinții cu cărucioare sau pentru livratorii pe bicicletă.
  • Orașele europene moderne, cum ar fi Amsterdam sau Copenhaga, au adoptat soluții fără borduri, prioritizând bicicliștii și pietonii. Acest lucru le-a adus recunoaștere globală pentru calitatea vieții.
  • Eliminarea bordurilor reduce timpul și energia necesare pentru a urca și coborî de pe piste, mai ales pentru navetiști. De asemenea, întreținerea unor piste fără borduri este mai ieftină pe termen lung.
  • Infrastructura prietenoasă cu bicicletele contribuie la o comunitate mai unită, încurajând interacțiunea între locuitori.


Buzău, România

Maps © Stamen; Data © OSM and contributors, ODbL

Actualizări

2025-01-11 22:45:12 +0200

S-a ajuns la 50 semnături

2025-01-07 16:29:25 +0200

S-a ajuns la 25 semnături

2025-01-07 12:56:15 +0200

S-a ajuns la 10 semnături