S-a ajuns la 100 semnături
Către: Direcția Generală de Evidență a Persoanelor a Municipiului Pitești, Doamnei Directoare Trandafirescu Daniela-Maria
GHIOCELUL este o floare, nu poziția noastră în fața Autorităților Locale!
Dorim ca instituțiile locale să își organizeze activitatea în funcție de nevoile societății și nu de cele proprii. Dorim să fim ascultați când sesizăm o neregulă sau venim cu propuneri pentru o mai bună organizare. Ne-am săturat de răspunsuri din partea funcționarilor publici de genul: ‘nu facem noi legile’, "suntem doar simpli angajați", "nici nouă nu ne convine să avem scandaluri zilnic", "nu avem ce să facem…”
Dorim respect, comunicare și un tratament egal dintr-o poziție dreaptă și nu de 'ghiocel' în fața Autorităților Locale.
Principiile unei bune administraţii sunt: respectarea legii, lipsa disciminării şi tratamentului egal, proporţionalitatea, consecvenţa, obiectivitatea şi imparţialitatea. Respectarea minimală a acestora va garanta servicii publice administrative de o calitate superioară şi o mai bună informare şi implicare a comunităţii.
Una dintre responsabilităţile autorităţilor administraţiei publice locale este să permită membrilor comunităţilor să participe în procesul de luare a deciziilor. Dar, desigur că acest lucru presupune deschidere din partea autorităţii prin informarea constantă a celor pe care îi guvernează astfel încat aceştia să fie capabili în a-şi expune ideile, pro sau contra.
Concret, sunt situații în care accesul și deservirea publicului la ghișeele instituției de Evidență a Persoanelor Argeș se dovedesc extrem de dificile.
Pentru a exemplifica, fac mențiunea că pauza de masă a angajaților paralizează activitatea întregii instituții, întrucât nu există un program reglementat pentru pauza de masă, astfel încât să rămână deschise ghișee unde activitatea să poată continua.
Propunerile care considerăm că pot îmbunățății activitatea și vor duce la mulțumirea cetățenilor și deci la societatea în care trăim, sunt următoarele:
- respectarea programului afișat pe site – ul dvs: Luni-Joi: 08:00 – 16:30, Vineri 8.00-14.00;
- punerea în aplicare a unui regulament de programare online cu interval de timp alocat, cu posibilitatea anulării unei programări;
- programare pe baza unui bon de ordine, cu afișaj electronic, ca în țările civilizate:
- menținerea unor ghișee deshise și organizarea cetățenilor cu ajutorul unor benzi laterale (așa cum găsim în aeroporturi – soluție care ar însemna investiții minime) care să constituie o singură coadă urmând ca fiecare cetățean să se îndrepte la ghișeul deschis atunci când îi vine rândul.
Dorim respect, comunicare și un tratament egal dintr-o poziție dreaptă și nu de 'ghiocel' în fața Autorităților Locale.
Principiile unei bune administraţii sunt: respectarea legii, lipsa disciminării şi tratamentului egal, proporţionalitatea, consecvenţa, obiectivitatea şi imparţialitatea. Respectarea minimală a acestora va garanta servicii publice administrative de o calitate superioară şi o mai bună informare şi implicare a comunităţii.
Una dintre responsabilităţile autorităţilor administraţiei publice locale este să permită membrilor comunităţilor să participe în procesul de luare a deciziilor. Dar, desigur că acest lucru presupune deschidere din partea autorităţii prin informarea constantă a celor pe care îi guvernează astfel încat aceştia să fie capabili în a-şi expune ideile, pro sau contra.
Concret, sunt situații în care accesul și deservirea publicului la ghișeele instituției de Evidență a Persoanelor Argeș se dovedesc extrem de dificile.
Pentru a exemplifica, fac mențiunea că pauza de masă a angajaților paralizează activitatea întregii instituții, întrucât nu există un program reglementat pentru pauza de masă, astfel încât să rămână deschise ghișee unde activitatea să poată continua.
Propunerile care considerăm că pot îmbunățății activitatea și vor duce la mulțumirea cetățenilor și deci la societatea în care trăim, sunt următoarele:
- respectarea programului afișat pe site – ul dvs: Luni-Joi: 08:00 – 16:30, Vineri 8.00-14.00;
- punerea în aplicare a unui regulament de programare online cu interval de timp alocat, cu posibilitatea anulării unei programări;
- programare pe baza unui bon de ordine, cu afișaj electronic, ca în țările civilizate:
- menținerea unor ghișee deshise și organizarea cetățenilor cu ajutorul unor benzi laterale (așa cum găsim în aeroporturi – soluție care ar însemna investiții minime) care să constituie o singură coadă urmând ca fiecare cetățean să se îndrepte la ghișeul deschis atunci când îi vine rândul.
De ce este important?
Suspendarea activității zilnic în timpul pauzei de masă paralizează toată instituția, aspect care conduce automat la o pierdere de timp inutilă din partea cetățeanului care poate este învoit de la serviciu sau pierde o zi de concediu sau pur si simplu, are un timp limitat pentru a-și rezolva situația pentru care este prezent în instituția dvs.
Există, deci, lipsă de respect pentru timpul necesar efectuării unui demers relativ simplu pentru care este nevoie ca cetățenii să stea chiar și 3-4 ore în picioare în condiții deloc decente.
În plus, tot în urma acestei situații de oprire efectivă a activității din cauza pauzei de masă, cetățenii sunt umiliți fiind dați afară forțat dintr-o instituție publică menită să îi deservească.
Lipsa organizării produce conflicte majore în rândul cetățenilor care ies înainte de pauza de masă fiind primii la ghișeu iar la întoarcere, găsesc alte persoane în locul lor, neexistand o regulă în acest sens, lucru care duce la conflicte zilnce și la inducerea unei atmosfere tensionate atât pentru ceilalți cetățeni cât și pentru angajații instituției.
Nu se ține cont de starea de sănătate a cetățenilor și de condițiile meteo care le pot afecta starea de sănătatea când aceștia sunt scoși să aștepte afară terminarea pauzei de masă, chiar și iarna.
Mai mult, sunt aspecte ce nu țin numai de organizarea activității, respectiv: nu este asigurată siguranța cetățeanului, exteriorul clădirii este un focar de infecție, iar starea treptelor poate pune în pericol siguranța cetățenilor.
Aplicarea reală a principiului transparenţei în luarea deciziilor ar duce la o mai mare încredere în legi, instituții şi reglementări, din moment ce ele au fost adoptate cu consultarea celor interesaţi. Încrederea în instituții va avea ca rezultat un mai mare grad de respectare a legii, cu urmări pozitive asupra dezvoltării economice şi a menţinerii unor relaţii de cooperare între aparatul guvernametal şi societate.
Există, deci, lipsă de respect pentru timpul necesar efectuării unui demers relativ simplu pentru care este nevoie ca cetățenii să stea chiar și 3-4 ore în picioare în condiții deloc decente.
În plus, tot în urma acestei situații de oprire efectivă a activității din cauza pauzei de masă, cetățenii sunt umiliți fiind dați afară forțat dintr-o instituție publică menită să îi deservească.
Lipsa organizării produce conflicte majore în rândul cetățenilor care ies înainte de pauza de masă fiind primii la ghișeu iar la întoarcere, găsesc alte persoane în locul lor, neexistand o regulă în acest sens, lucru care duce la conflicte zilnce și la inducerea unei atmosfere tensionate atât pentru ceilalți cetățeni cât și pentru angajații instituției.
Nu se ține cont de starea de sănătate a cetățenilor și de condițiile meteo care le pot afecta starea de sănătatea când aceștia sunt scoși să aștepte afară terminarea pauzei de masă, chiar și iarna.
Mai mult, sunt aspecte ce nu țin numai de organizarea activității, respectiv: nu este asigurată siguranța cetățeanului, exteriorul clădirii este un focar de infecție, iar starea treptelor poate pune în pericol siguranța cetățenilor.
Aplicarea reală a principiului transparenţei în luarea deciziilor ar duce la o mai mare încredere în legi, instituții şi reglementări, din moment ce ele au fost adoptate cu consultarea celor interesaţi. Încrederea în instituții va avea ca rezultat un mai mare grad de respectare a legii, cu urmări pozitive asupra dezvoltării economice şi a menţinerii unor relaţii de cooperare între aparatul guvernametal şi societate.
Cum va fi inmânată
Cu numar de inregistrare, personal si pe email.