S-a ajuns la 20,000 semnături
Către: Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu și Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila
Nu mai jucați ping-pong cu educația din România!
De prea multe ori, elevii au trebuit să se adapteze unor măsuri luate peste noapte. Au aflat, de la o zi la alta, că vor merge la școală sau, din contră, că va trebui să participe la orele de curs din propria cameră. Au simțit pe pielea lor că tehnologia este doar un instrument complementar educației, nu un înlocuitor al ei.
Profesorii au fost nevoiți să se adapteze acelorași condiții, creându-și un nou mod de lucru, fără să fi primit vreo pregătire profesională în acest sens.
Stările de nesiguranță și de incertitudine trebuie să dispară. Elevii, părinții și profesorii nu mai înțeleg nimic din măsurile schimbate peste noapte.
Consiliul Național al Elevilor, unica structură de reprezentare a elevilor din România, alături de toți semnatarii petiției, vă cerem să nu mai luați măsuri din scurt, fără consultare, fără bază științifică, astfel încât să bulversați un întreg sistem.
De aceea, vă solicităm introducerea unui algoritm de calcul care să stea la baza deciziei privind funcționarea școlilor, suspendarea organizării tezelor în semestrul I al acestui an școlar și înlocuirea acestora cu evaluări sumative cu subiect unic pentru toate clasele, fără notare, cu feedback din partea profesorilor, testare periodică non-invazivă pentru toți elevii, posibilitatea testării antigen în afara programului școlar, dar și asumarea publică a faptului că un set de măsuri odată stabilite nu vor mai fi modificate peste noapte.
Profesorii au fost nevoiți să se adapteze acelorași condiții, creându-și un nou mod de lucru, fără să fi primit vreo pregătire profesională în acest sens.
Stările de nesiguranță și de incertitudine trebuie să dispară. Elevii, părinții și profesorii nu mai înțeleg nimic din măsurile schimbate peste noapte.
Consiliul Național al Elevilor, unica structură de reprezentare a elevilor din România, alături de toți semnatarii petiției, vă cerem să nu mai luați măsuri din scurt, fără consultare, fără bază științifică, astfel încât să bulversați un întreg sistem.
De aceea, vă solicităm introducerea unui algoritm de calcul care să stea la baza deciziei privind funcționarea școlilor, suspendarea organizării tezelor în semestrul I al acestui an școlar și înlocuirea acestora cu evaluări sumative cu subiect unic pentru toate clasele, fără notare, cu feedback din partea profesorilor, testare periodică non-invazivă pentru toți elevii, posibilitatea testării antigen în afara programului școlar, dar și asumarea publică a faptului că un set de măsuri odată stabilite nu vor mai fi modificate peste noapte.
De ce este important?
Stimați decidenți,
Imaginați-vă că sunteți un elev de clasa a X-a în anul 2021. Ați susținut Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a într-un context pandemic, fără precedent, neștiind dacă anul școlar va fi înghețat sau dacă se vor anula examenele. În clasa a IX-a, nu ați reușit să vă cunoașteți colegii, pentru că mai mult de jumătate din an s-a desfășurat într-un sistem online care a limitat considerabil orice urmă de interacțiune umană. Acum, în clasa a X-a, după doi ani de pandemie, aflați că se va merge la școală în format fizic în funcție de incidența localității, apoi vi se spune că deschiderea școlii depinde de vaccinarea profesorilor și că veți susține teze, deși o bună parte din acest semestru s-a desfășurat în sistem online. Ce sentimente vă încearcă? Cum ați trata această situație?
Politicienii au uitat cine e principalul beneficiar al educației: elevii. Au încercat să scape de responsabilitate, pasând atribuțiile dintr-o parte în alta. Nici măcar astăzi, după doi ani de pandemie, nu avem un set de măsuri clare ce ar asigura predictibilitatea decizională din unitățile de învățământ.
Ministerul Educației și Ministerul Sănătății iau decizii fără să țină cont că perioada de adaptare a actorilor implicați este mult mai mare decât perioada de aprobare a unor noi măsuri.
Ajută-ne să ajungem la urechile decidenților! Dacă îți dorești să citești mai mult din propunerile noastre, click aici: https://consiliulelevilor.ro/nu-mai-jucati-ping-pong-cu-educatia-din-romania/.
Imaginați-vă că sunteți un elev de clasa a X-a în anul 2021. Ați susținut Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a într-un context pandemic, fără precedent, neștiind dacă anul școlar va fi înghețat sau dacă se vor anula examenele. În clasa a IX-a, nu ați reușit să vă cunoașteți colegii, pentru că mai mult de jumătate din an s-a desfășurat într-un sistem online care a limitat considerabil orice urmă de interacțiune umană. Acum, în clasa a X-a, după doi ani de pandemie, aflați că se va merge la școală în format fizic în funcție de incidența localității, apoi vi se spune că deschiderea școlii depinde de vaccinarea profesorilor și că veți susține teze, deși o bună parte din acest semestru s-a desfășurat în sistem online. Ce sentimente vă încearcă? Cum ați trata această situație?
Politicienii au uitat cine e principalul beneficiar al educației: elevii. Au încercat să scape de responsabilitate, pasând atribuțiile dintr-o parte în alta. Nici măcar astăzi, după doi ani de pandemie, nu avem un set de măsuri clare ce ar asigura predictibilitatea decizională din unitățile de învățământ.
Ministerul Educației și Ministerul Sănătății iau decizii fără să țină cont că perioada de adaptare a actorilor implicați este mult mai mare decât perioada de aprobare a unor noi măsuri.
Ajută-ne să ajungem la urechile decidenților! Dacă îți dorești să citești mai mult din propunerile noastre, click aici: https://consiliulelevilor.ro/nu-mai-jucati-ping-pong-cu-educatia-din-romania/.