S-a ajuns la 1,000 semnături
Către: Administrația Prezidențială- Domnul Președinte Klaus Iohannis, Ministerul Educației- Domnul Sorin Mihai Cîmpeanu
Nu vrem 100 de note pe an
Varianta de lucru adusă ieri în spaţiul public, referitoare la noua structură a anului şcolar, propune întoarcerea la trei trimestre şi stabileşte un număr de 180 de zile de şcoală în total.
Un calcul simplu arată că adăugarea unui trimestru în plus ar însemna în jur de 30 de note suplimentare la gimnaziu, și mai multe teze, în funcție de anul de studiu și de numărul de opționale.
Astfel, am ajunge la un total de aproximativ 100 de note necesare încheierii situației școlare.
Din 180 de zile de școală, 100 de zile ar conține evaluări, în condițiile ideale în care nu am avea mai multe evaluări îintr-o singură zi, aşa cum cer normele de igienă a învăţării şi de sănătate.
Prin urmare, ar avea loc o evaluare mai des de o dată la două zile.
Reamintim că evaluarea este doar un instrument de măsurare, și nu un scop în sine al sistemului de educație. Elevii merg la școală pentru a forma şi consolida competențe, pentru a dobândi cunoaştere, şi nu pentru a fi într-o continuă evaluare.
Având în vedere toate aceste lucruri, dorim să se renunțe fără nicio discuţie la varianta de an şcolar cu 3 trimestre și să se revină urgent la urmărirea interesului (suveran) al copiilor.
Un calcul simplu arată că adăugarea unui trimestru în plus ar însemna în jur de 30 de note suplimentare la gimnaziu, și mai multe teze, în funcție de anul de studiu și de numărul de opționale.
Astfel, am ajunge la un total de aproximativ 100 de note necesare încheierii situației școlare.
Din 180 de zile de școală, 100 de zile ar conține evaluări, în condițiile ideale în care nu am avea mai multe evaluări îintr-o singură zi, aşa cum cer normele de igienă a învăţării şi de sănătate.
Prin urmare, ar avea loc o evaluare mai des de o dată la două zile.
Reamintim că evaluarea este doar un instrument de măsurare, și nu un scop în sine al sistemului de educație. Elevii merg la școală pentru a forma şi consolida competențe, pentru a dobândi cunoaştere, şi nu pentru a fi într-o continuă evaluare.
Având în vedere toate aceste lucruri, dorim să se renunțe fără nicio discuţie la varianta de an şcolar cu 3 trimestre și să se revină urgent la urmărirea interesului (suveran) al copiilor.
De ce este important?
Este important ca elevul să meargă la școală pentru a se dezvolta, fără presiunea permanentă a evaluărilor și fără a pierde din timpul necesar achizițiilor si consolidării.