S-a ajuns la 5,000 semnături
Către: MINISTERUL EDUCAȚIEI
Petiția profesorilor suplinitori
Conform Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar și Legii educației naționale nr. 198/2023, examenul de titularizare este esențial pentru asigurarea calității în educație. Totuși, considerăm că profesorii care au demonstrat competențe adecvate prin obținerea notei 7 sau mai mari nu ar trebui să fie obligați să repete examenul anual, doar din cauza lipsei posturilor vacante.
Noi, suplinitorii cu note mari la concursul de titularizare, dorim să aducem la cunoștința dumneavoastră următoarele solicitări pentru îmbunătățirea sistemului educațional și susținerea activității noastre profesionale:
1.Eliminarea obligativității susținerii examenului pentru cei care au obținut, de-a lungul timpului, nota 7, menționată în metodologia de concurs de altfel.
Suplinitorii care au obținut o notă de 7 la examenul de titularizare nu ar trebui să fie obligați să susțină examenul anual, decât dacă doresc să își îmbunătățească nota. Considerăm că o notă de 5 obținută în anul curent nu ar trebui să prevaleze asupra unei note de 10 obținute în anii anteriori.
În prezent, există suplinitori care anual au avut note peste 7, uneori chiar 10, și care, din lipsa unui post titularizabil, susțin acest concurs de 10-15 ani. Această modificare va recunoaște meritele și competențele acumulate de suplinitori de-a lungul timpului.
2.Stabilirea unei perioade de valabilitate. Adică: nota obținută la examenul de titularizare să fie valabilă pentru o perioadă nedeterminată. Dorim ca profesorii să NU mai fie obligați să susțină din nou examenul, dată fiind lipsa posturilor vacante / titularizabile în învățământul preuniversitar.
3.Crearea unui sistem prin care profesorii care au obținut nota de titularizare, conform metodologiei în vigoare, dar nu au găsit posturi vacante, să aibă prioritate la ocuparea posturilor temporare și la angajarea pe perioade determinate!!!
4.Deblocarea posturilor și scoaterea la concurs a tuturor orelor vacante;
Este imperativ ca toate posturile vacante să fie deblocate și scoase la concurs. De asemenea, solicităm ca orele la plata cu ora să fie scoase și acestea la concurs, și să nu mai fie atribuite titularilor școlilor decât după începerea anului școlar, atunci când nu a venit niciun profesor pentru a le ocupa. Această măsură va contribui semnificativ la stabilitatea suplinitorilor și la asigurarea unei continuități în procesul educațional. Elevii vor beneficia enorm de această stabilitate, având posibilitatea de a lucra cu același profesor, ceea ce va permite construirea unei relații de încredere și asigurarea unei dezvoltări academice și emoționale coerente. Pentru a fi eficienți la clasă și pentru a ne menține optimismul și angajamentul, este esențial să nu ne confruntăm cu incertitudinea zilei de mâine.
5.Desființarea inspecțiilor speciale de la clasă pentru suplinitorii care deja predau în sistem;
Propunem eliminarea inspecțiilor speciale de la clasă pentru suplinitorii care deja predau în sistem și care au obținut definitivatul și gradele didactice. Aceste inspecții ar trebui să fie rezervate doar pentru absolvenții care doresc să intre în sistemul de învățământ, iar rezultatul acestora să nu mai influențeze nota finală, ci să fie evaluat doar pe baza unui calificativ admis/respins.
Consecințele repetării anuale a examenului:
1.Obligarea profesorilor să susțină examenul anual crește stresul și incertitudinea profesională, afectând moralul și eficiența acestora.
2. Este o risipă de resurse și timp pentru cadrele didactice care ar putea fi utilizate pentru perfecționare și pregătirea cursurilor.
3. Repetarea acestui concurs determină oamenii bine pregătiți să părăsească acest sistem, care nu oferă o situație materială stabilă, ceea ce duce la un regres al actului didactic.
Vă mulțumim anticipat pentru atenția acordată acestor solicitări și sperăm că veți lua măsurile necesare pentru a rezolva această situație.
Cu respect,
Vă rugăm să ne comunicați numărul de înregistrare al acestei petiții.
Noi, suplinitorii cu note mari la concursul de titularizare, dorim să aducem la cunoștința dumneavoastră următoarele solicitări pentru îmbunătățirea sistemului educațional și susținerea activității noastre profesionale:
1.Eliminarea obligativității susținerii examenului pentru cei care au obținut, de-a lungul timpului, nota 7, menționată în metodologia de concurs de altfel.
Suplinitorii care au obținut o notă de 7 la examenul de titularizare nu ar trebui să fie obligați să susțină examenul anual, decât dacă doresc să își îmbunătățească nota. Considerăm că o notă de 5 obținută în anul curent nu ar trebui să prevaleze asupra unei note de 10 obținute în anii anteriori.
În prezent, există suplinitori care anual au avut note peste 7, uneori chiar 10, și care, din lipsa unui post titularizabil, susțin acest concurs de 10-15 ani. Această modificare va recunoaște meritele și competențele acumulate de suplinitori de-a lungul timpului.
2.Stabilirea unei perioade de valabilitate. Adică: nota obținută la examenul de titularizare să fie valabilă pentru o perioadă nedeterminată. Dorim ca profesorii să NU mai fie obligați să susțină din nou examenul, dată fiind lipsa posturilor vacante / titularizabile în învățământul preuniversitar.
3.Crearea unui sistem prin care profesorii care au obținut nota de titularizare, conform metodologiei în vigoare, dar nu au găsit posturi vacante, să aibă prioritate la ocuparea posturilor temporare și la angajarea pe perioade determinate!!!
4.Deblocarea posturilor și scoaterea la concurs a tuturor orelor vacante;
Este imperativ ca toate posturile vacante să fie deblocate și scoase la concurs. De asemenea, solicităm ca orele la plata cu ora să fie scoase și acestea la concurs, și să nu mai fie atribuite titularilor școlilor decât după începerea anului școlar, atunci când nu a venit niciun profesor pentru a le ocupa. Această măsură va contribui semnificativ la stabilitatea suplinitorilor și la asigurarea unei continuități în procesul educațional. Elevii vor beneficia enorm de această stabilitate, având posibilitatea de a lucra cu același profesor, ceea ce va permite construirea unei relații de încredere și asigurarea unei dezvoltări academice și emoționale coerente. Pentru a fi eficienți la clasă și pentru a ne menține optimismul și angajamentul, este esențial să nu ne confruntăm cu incertitudinea zilei de mâine.
5.Desființarea inspecțiilor speciale de la clasă pentru suplinitorii care deja predau în sistem;
Propunem eliminarea inspecțiilor speciale de la clasă pentru suplinitorii care deja predau în sistem și care au obținut definitivatul și gradele didactice. Aceste inspecții ar trebui să fie rezervate doar pentru absolvenții care doresc să intre în sistemul de învățământ, iar rezultatul acestora să nu mai influențeze nota finală, ci să fie evaluat doar pe baza unui calificativ admis/respins.
Consecințele repetării anuale a examenului:
1.Obligarea profesorilor să susțină examenul anual crește stresul și incertitudinea profesională, afectând moralul și eficiența acestora.
2. Este o risipă de resurse și timp pentru cadrele didactice care ar putea fi utilizate pentru perfecționare și pregătirea cursurilor.
3. Repetarea acestui concurs determină oamenii bine pregătiți să părăsească acest sistem, care nu oferă o situație materială stabilă, ceea ce duce la un regres al actului didactic.
Vă mulțumim anticipat pentru atenția acordată acestor solicitări și sperăm că veți lua măsurile necesare pentru a rezolva această situație.
Cu respect,
Vă rugăm să ne comunicați numărul de înregistrare al acestei petiții.
De ce este important?
Dorim să semnalăm anomalia de a da un concurs pentru a intra anual într-un sistem unde mulți candidați deja profesează. Considerăm că este necesar ca acest concurs să fie susținut doar de către cei care doresc să intre în sistemul de învățământ preuniversitar.
Gestionarea deficitară a posturilor vacante din învățământul preuniversitar determină repetarea acestui concurs, indiferent de rezultatul candidatului, ceea ce îl transformă într-un concurs fără finalitate. De asemenea, actuala formă de organizare a concursului, numit în trecut "titularizare", duce la o nesiguranță din partea profesorilor suplinitori, afectând în mod indirect elevii în procesul didactic prin schimbarea repetată a cadrelor didactice.
Gestionarea deficitară a posturilor vacante din învățământul preuniversitar determină repetarea acestui concurs, indiferent de rezultatul candidatului, ceea ce îl transformă într-un concurs fără finalitate. De asemenea, actuala formă de organizare a concursului, numit în trecut "titularizare", duce la o nesiguranță din partea profesorilor suplinitori, afectând în mod indirect elevii în procesul didactic prin schimbarea repetată a cadrelor didactice.