S-a ajuns la 5,000 semnături
Către: Ligia Deca - ministra Educației / Ministerul Educației
Petiție împotriva corectării ON-LINE a Evaluării Naționale și Bacalaureatului
Doamnei ministru a educației, Ligia Deca/ Ministerului Educației,
Drept elevi ai sistemului de învățământ românesc, dorim să ne exprimăm profundul dezacord cu utilizarea corectării on-line pentru evaluarea examenelor naționale, cum ar fi Bacalaureatul sau Evaluarea Națională din clasa a VIII-a.
Înțelegem că avansul tehnologic, dar și pandemia, a adus cu sine numeroase beneficii în domeniul educației, însă credem că aplicarea lor pentru corectarea examenelor naționale din clasa a XII-a, respectiv a VIII-a, care determină viitorul academic al elevilor, este profund problematică și nedreaptă.
Există multiple motive pentru care corectarea on-line ar putea sa nu fie adecvată pentru evaluarea examenelor naționale:
1. Obosirea și rigiditatea profesorilor: Profesorii care corectează lucrările on-line sunt supuși la o presiune suplimentară și la un volum mare de muncă, iar în concordanță cu statul numeroaselor ore în fața unui ecran, pentru a corecta lucrări, poate afecta, pe de o parte sănătatea corectorilor, iar pe de altă parte calitatea evaluării și, inplicit, rezultatele elevilor.
2. Lipsa flexibilității: Lucrările elevilor fiind scanate, calitatea nu este întotdeauna la un nivel superior, fiind posibilă apariția unor probleme, atât de hardware cu echipamentul folosit, cât și de software, de exemplu: lipsa internetului de mare viteză, suprasolicitarea platformei de corectare, lipsa calității ecranului de pe care se face corectarea, etc.
3. Conexiune și încredere: Evaluarea on-line nu permite stabilirea unei conexiuni mai puternice între profesorii corectori, corectorul neavând posibilitatea de a primii feedbackîn cazul în care acesta întâmpină o problemă cu lucrarea unui elev.
În lumina acestor probleme, vă îndemnăm să reconsiderați utilizarea corectării on-line și să găsiți alternative care să asigure o evaluare justă și echilibrată pentru examenele naționale. Propunem să se ia în considerare reîntoarcerea corectării fizice, pe hârtie, care oferă flexibilitate și coerență în corectare.
Vă mulțumim pentru atenția acordată acestor preocupări și pentru eforturile dvs. în asigurarea unui proces de evaluare care să promoveze învățarea și dezvoltarea echitabilă a elevilor.
Cu stimă și respect,
Elevii sistemului de învățământ românesc.
Drept elevi ai sistemului de învățământ românesc, dorim să ne exprimăm profundul dezacord cu utilizarea corectării on-line pentru evaluarea examenelor naționale, cum ar fi Bacalaureatul sau Evaluarea Națională din clasa a VIII-a.
Înțelegem că avansul tehnologic, dar și pandemia, a adus cu sine numeroase beneficii în domeniul educației, însă credem că aplicarea lor pentru corectarea examenelor naționale din clasa a XII-a, respectiv a VIII-a, care determină viitorul academic al elevilor, este profund problematică și nedreaptă.
Există multiple motive pentru care corectarea on-line ar putea sa nu fie adecvată pentru evaluarea examenelor naționale:
1. Obosirea și rigiditatea profesorilor: Profesorii care corectează lucrările on-line sunt supuși la o presiune suplimentară și la un volum mare de muncă, iar în concordanță cu statul numeroaselor ore în fața unui ecran, pentru a corecta lucrări, poate afecta, pe de o parte sănătatea corectorilor, iar pe de altă parte calitatea evaluării și, inplicit, rezultatele elevilor.
2. Lipsa flexibilității: Lucrările elevilor fiind scanate, calitatea nu este întotdeauna la un nivel superior, fiind posibilă apariția unor probleme, atât de hardware cu echipamentul folosit, cât și de software, de exemplu: lipsa internetului de mare viteză, suprasolicitarea platformei de corectare, lipsa calității ecranului de pe care se face corectarea, etc.
3. Conexiune și încredere: Evaluarea on-line nu permite stabilirea unei conexiuni mai puternice între profesorii corectori, corectorul neavând posibilitatea de a primii feedbackîn cazul în care acesta întâmpină o problemă cu lucrarea unui elev.
În lumina acestor probleme, vă îndemnăm să reconsiderați utilizarea corectării on-line și să găsiți alternative care să asigure o evaluare justă și echilibrată pentru examenele naționale. Propunem să se ia în considerare reîntoarcerea corectării fizice, pe hârtie, care oferă flexibilitate și coerență în corectare.
Vă mulțumim pentru atenția acordată acestor preocupări și pentru eforturile dvs. în asigurarea unui proces de evaluare care să promoveze învățarea și dezvoltarea echitabilă a elevilor.
Cu stimă și respect,
Elevii sistemului de învățământ românesc.
De ce este important?
Alăturarea altor persoane în campania pentru schimbare este crucială din mai multe motive:
1. Putere în numere: Cu cât suntem mai mulți care susținem aceeași cauză, cu atât avem o șansă mai mare de a fi auziți și de a exercita presiune pentru schimbare. Uniți, putem avea un impact mai semnificativ și putem atrage atenția autorităților și decidenților într-o măsură mai mare.
3. Sprijin și solidaritate: Alăturarea altor persoane ne oferă sprijin emoțional și solidaritate în lupta pentru schimbare. Este reconfortant să știm că nu suntem singuri în eforturile noastre și că avem susținere din partea altora care împărtășesc aceleași valori și obiective.
4. Resurse și expertiză: Alăturarea altor persoane poate aduce în campanie resurse suplimentare și expertiză în diverse domenii, cum ar fi comunicarea, organizarea evenimentelor, etc. Aceste resurse și expertiză pot fi valorificate pentru a amplifica mesajul și pentru a îndeplini obiectivele campaniei într-un mod mai eficient.
5. Creșterea influenței: Cu cât avem mai mulți susținători, cu atât crește influența și capacitatea noastră de a determina schimbările dorite. Atrăgând atenția și sprijinul unui număr mare de persoane, putem influența decidenții și putem contribui la crearea unei mișcări de schimbare durabile și puternice.
În final, alăturarea altor persoane în campania pentru schimbare nu numai că ne întărește eforturile, ci ne și oferă o șansă mai mare de a obține rezultate pozitive și de a face o diferență în societate.
1. Putere în numere: Cu cât suntem mai mulți care susținem aceeași cauză, cu atât avem o șansă mai mare de a fi auziți și de a exercita presiune pentru schimbare. Uniți, putem avea un impact mai semnificativ și putem atrage atenția autorităților și decidenților într-o măsură mai mare.
3. Sprijin și solidaritate: Alăturarea altor persoane ne oferă sprijin emoțional și solidaritate în lupta pentru schimbare. Este reconfortant să știm că nu suntem singuri în eforturile noastre și că avem susținere din partea altora care împărtășesc aceleași valori și obiective.
4. Resurse și expertiză: Alăturarea altor persoane poate aduce în campanie resurse suplimentare și expertiză în diverse domenii, cum ar fi comunicarea, organizarea evenimentelor, etc. Aceste resurse și expertiză pot fi valorificate pentru a amplifica mesajul și pentru a îndeplini obiectivele campaniei într-un mod mai eficient.
5. Creșterea influenței: Cu cât avem mai mulți susținători, cu atât crește influența și capacitatea noastră de a determina schimbările dorite. Atrăgând atenția și sprijinul unui număr mare de persoane, putem influența decidenții și putem contribui la crearea unei mișcări de schimbare durabile și puternice.
În final, alăturarea altor persoane în campania pentru schimbare nu numai că ne întărește eforturile, ci ne și oferă o șansă mai mare de a obține rezultate pozitive și de a face o diferență în societate.