Către: Guvernul Romaniei, MAI, MAE, CCR, DNA, ANC
Petiție pentru analiza și retragerea cetățeniei române a domnului Georgescu

Noi, semnatarii acestei petitii, solicitam cu fermitate analiza situatiei domnului Georgescu si, in eventualitatea in care se constata ca manifestarile si comportamentul sau public sunt in totala contradictie cu valorile fundamentale ale statului nostru, adoptarea masurilor legale necesare pentru retragerea cetateniei sale romane.
Argumente:
1. Promovarea unor ideologii incompatibile cu valorile romanesti:
Domnul Georgescu si-a exprimat, in repetate randuri, admiratia pentru Ion Antonescu – figura istorica responsabila pentru uciderea a mii de evrei in perioada Holocaustului in Romania. Astfel de declaratii nu pot fi compatibile cu principiile umanitatii, respectului pentru viata umana si ale valorilor democratice fundamentale.
2. Afirmatii ce glorifica regimuri si lideri extremisti:
In mod public, domnul Georgescu a manifestat apreciere pentru lideri contemporani ale caror practici si ideologii se indeparteaza flagrant de normele si valorile europene si democratice. Asemenea pozitii pot fi interpretate ca promovarea unor modele de conducere autoritare, inacceptabile pentru un cetatean ce doreste sa exercite functii publice in Romania.
3. Afiliere si legaturi cu grupuri de extrema dreapta:
Exista informatii privind apropierea domnului Georgescu de grupuri si indivizi cu orientari extremiste – inclusiv organizatii care folosesc simboluri si gesturi ce rezoneaza cu regimurile totalitare ale trecutului (de exemplu, saluturi asemanatoare celor utilizate in epoca nazista). Aceasta asociere submineaza principiile de toleranta, pluralism si respect ale diversitatii care stau la baza societatii noastre.
4. Ingrijorari legate de integritate si comportament public:
Se ridica semne de intrebare privind integritatea personala si, de altfel, au fost formulate acuzatii referitoare la intimidari, amenintari la adresa jurnalistilor si a reprezentantilor sistemului judiciar. Astfel de fapte, daca s-ar dovedi adevarate, indica un comportament care nu poate fi compatibil cu exercitarea unor functii publice de maxima importanta.
5. Indoieli privind loialitatea fata de valorile si securitatea nationala:
Avand in vedere toate aspectele de mai sus – de la sustinerea unor figuri istorice controversate si a unor lideri cu practici extremiste, pana la asocierea cu grupuri care promoveaza ideologii periculoase – consideram ca domnul Georgescu reprezinta un risc pentru coeziunea si securitatea nationala a Romaniei.
6. Promovarea de fake news si dezinformare, inclusiv in domeniul medical:
Domnul Georgescu a fost asociat cu promovarea unor informatii false si periculoase, inclusiv in domeniul medical. De exemplu, a sustinut in mod public afirmatii fara temei stiintific, precum ca chimioterapia ar ucide 97% din pacienti, o teorie complet nefondata si daunatoare. Astfel de declaratii nu doar ca pun in pericol sanatatea publica, dar submineaza increderea cetatenilor in institutiile si practicile medicale, esentiale pentru protejarea sanatatii populatiei. Dezinformarea in domeniul sanatatii este o problema globala si trebuie tratata cu maxima seriozitate, avand in vedere riscurile grave pe care le comporta pentru viata si bunastarea celor care o consuma.
7. Incercarea de a destabiliza increderea in institutiile statului si promovarea protestelor neautorizate:
Domnul Georgescu a demonstrat o atitudine constanta de subminare a autoritatilor legale si a institutiilor statului, incurajand publicul sa participe la proteste neautorizate si nefondate, fara nicio justificare legala. De asemenea, a promovat in mod activ informatii false si teorii conspirative care au scopul de a eroda increderea cetatenilor in functionarea corecta si transparenta a institutiilor statului roman. Mai mult, inainte de a epuiza caile legale interne, domnul Georgescu a mers direct la Curtea Europeana a Drepturilor Omului (CEDO) in mod prematur, contestand o decizie a Curtii Constitutionale a Romaniei. Aceste actiuni reflecta un comportament care pune in pericol stabilitatea si functionarea statului de drept in Romania si, de asemenea, constituie o forma de destabilizare a increderii publicului in institutiile fundamentale ale statului.
Concluzie:
Avand in vedere argumentele prezentate, solicitam respectuos autoritatilor competente sa examineze cu maxima seriozitate situatia domnului Georgescu si sa ia in considerare, in temeiul cadrului legal existent, masura retragerii cetateniei romane, ca modalitate de protejare a valorilor democratice si a integritatii statului nostru.
De ce este important?
1. Protejarea valorilor fundamentale ale statului roman
Retragerea cetateniei unei persoane care promoveaza ideologii extremiste este esentiala pentru protejarea valorilor fundamentale ale statului roman, inclusiv respectul pentru viata umana, democratie, pluralism si drepturile omului. Statul roman are obligatia de a asigura un cadru de respect si toleranta in fata oricaror manifestari care incalca aceste principii. Daca o astfel de persoana ajunge presedinte, pericolul de a submina valorile democratiei si respectul pentru drepturile fundamentale ar deveni o amenintare reala si concreta pentru intreaga societate.
2. Prevenirea radicalizarii si protejarea tinerelor generatii
Promovarea unor ideologii extremiste, precum cele asociate cu fascismul sau regimurile autoritare, poate duce la radicalizarea tinerelor generatii. Daca un astfel de lider ajunge in pozitia de presedinte, exista riscul ca prin politici si mesaje publice, acesta sa influenteze si sa radicalizeze tineretul. Acesta ar putea promova o viziune inacceptabila asupra democratiei si a societatii, iar pericolele de destabilizare interna ar deveni mult mai mari.
3. Combaterea dezinformarii si promovarea educatiei corecte
Dezinformarea si raspandirea de „fake news†– mai ales in domeniul medical – pot provoca daune grave sanatatii publice si pot submina increderea in institutiile statului. Daca un astfel de lider ajunge presedinte, poate utiliza platforma sa pentru a raspandi mesaje false care ar putea pune in pericol vietile oamenilor, cum ar fi ideea ca chimioterapia ar ucide 97% dintre pacienti. O astfel de dezinformare ar putea duce la o criza de incredere in sistemul sanitar si ar putea descuraja pacientii de la urmarirea tratamentelor care le salveaza viata.
4. Amenintari la adresa stabilitatii si integritatii institutiilor statului
Un presedinte care incita la proteste neautorizate si care sustine grupuri extremiste pune in pericol stabilitatea politica si ordinea publica. Daca un astfel de lider ajunge la putere, el ar putea submina autoritatea institutiilor fundamentale ale statului, cum ar fi Curtea Constitutionala, instiutiile de securitate si justitie. Aceasta ar putea duce la o criza de incredere in statul de drept, iar tara ar deveni vulnerabila la influente externe si instabilitate interna.
5. Loialitatea fata de valorile si securitatea nationala
Daca un astfel de individ ajunge presedinte, el poate pune in pericol securitatea nationala prin sustinerea unor regimuri autoritare si prin relatii cu grupuri extremiste. In plus, prin apologia regimurilor dictatoriale, ar putea submina relatiile internationale ale Romaniei cu partenerii nostri din Uniunea Europeana si NATO, punand tara intr-o pozitie de vulnerabilitate. O asemenea situatie ar fi periculoasa nu doar pentru Romania, ci si pentru securitatea regiunii.
6. Riscuri pentru democratie si pentru statul de drept
Daca persoana in cauza ajunge presedinte, riscurile pentru democratie si statul de drept se vor amplifica. Acesta ar putea incerca sa submineze valorile democratice fundamentale si ar putea adopta masuri care sa restrictioneze libertatile fundamentale ale cetatenilor. Avand in vedere ca un presedinte are puterea de a influenta politica interna si externa, acest tip de leadership ar putea destabiliza Romania pe termen lung si ar putea pune in pericol viitorul democratiei in tara noastra.