Skip to main content

Către: În atenția Parlamentului României, Președintelui interimar al Camerei Deputaților Alfred Simonis, Președintelui Senatului Nicolae Ciucă, precum și a Președintei Consiliului Național al Audiovizualului Cristina Pocora.

Publicitate responsabilă: Stop reclamelor la jocurile de noroc

Interzicerea Publicității la Jocurile de Noroc

Prin semnarea acestei petiții, ne unim împotriva acestei infiltrări agresive în subconștientul nostru, cerând autorităților să interzică publicitatea la jocurile de noroc. Comportamentul de pariere creează probleme atât pentru individ cât și în societate, la fel ca și consumul de tutun sau alcool, domenii în care publicitatea este deja reglementată. Avem nevoie de sprijinul vostru pentru a crea o societate în care manipularea și exploatarea emoțională să nu mai fie tolerate pentru profitul caselor de pariuri!

De ce este important?

Prin această campanie dorim să atragem atenția asupra unei amenințări serioase care a infiltrat subtil fiecare aspect al vieții noastre - reclamele la jocurile de noroc. Această invazie, înfățișată sub luminile strălucitoare ale promisiunilor de câștig și succes, se dovedește a fi mai mult decât o simplă prezență; este o influență distructivă care ne marchează societatea.

ÎN ACEST MOMENT, CÂND TU CITEȘTI ACESTE RÂNDURI, MILIOANE DE TINERI SUNT MANIPULAȚI ÎN MOD ACTIV DE RECLAMELE LA JOCURILE DE NOROC FIE DE PE STRADA, PE TELEFON, PE LAPTOP SAU LA TELEVIZOR.

CU CE NE CONFRUNTĂM ÎN MOMENTUL INTERACȚIUNII CU ASTFEL DE RECLAME:

1. Manipularea Emoțională și Cognitivă:
• Reclamele la jocurile de noroc exploatează abil emoțiile și aspirațiile noastre, inducând iluzia că participarea la aceste jocuri va aduce schimbări majore în viața noastră. Această manipulare constantă a sentimentelor poate determina decizii impulsive, fără a evalua cu adevărat riscurile asociate. În ciuda promisiunilor făcute de casele de pariuri, studiile arată că 87% dintre jucători nu iau niciun leu acasă!

• Mai mult, reclamele utilizează bias-uri cognitive, capcane mentale, pentru a distorsiona gândirea rațională, împingând indivizii către decizii impulsive și nepotrivite. Cum?

- Reclamele încurajează un optimism exagerat cu privire la șansele de câștig, subestimând riscurile și creând iluzia că câștigul este iminent, chiar dacă, în medie, doar 13 din 100 de jucători câștigă. Trebuie evidențiat că până în momentul unui eventual câștig, individul poate pierde mult mai mult decât a câștigat, însă cu această tactică non-etică, oamenii sunt manipulați să privească doar spre potențialul câștig, pierderea fiind exclusă. (Optimismul excesiv)
- Prin prezentarea unor câștiguri mari și excepționale, reclamele stabilesc o ,,ancoră" care influențează percepția indivizilor cu privire la câștigurile realiste. Prin urmare, indivizii se pot gândi ca acele câștiguri vor veni imediat ce au început parierea. (Efectul de ancorare)
- Reclamele creează o disponibilitate excesivă a informațiilor despre câștigurile posibile, subestimând în mod deliberat probabilitatea pierderilor. Astfel că, persoana în cauza ignoră în mod inconștient eventualele pierderi, concentrându-se activ doar pe un câștig, chiar dacă el este unul infim în comparație cu pierdere. (Bias-ul disponibilității)
- Folosind imagini și povestiri de succes, reclamele induc ideea că participarea la jocuri de noroc este conformă cu normele sociale și aduce succes și fericire. Această tactică este una periculoasă, deoarece se creează foarte ușor ,,instinctul de turmă”, în care indivizii cred că este corespunzător ceea ce fac în momentul în care se comportă ca alți oameni și aici este de menționat ca aceste comportamente pleacă cel mai des de la persoanele influente din mediul online care sunt adevărate exemple de urmat în viața pentru diferite tipuri de public. (Dovada socială)
- Includ elemente care pot fi considerate frumoase sau atractive pentru o categorie de public. Astfel că utilizarea persoanelor de gen feminin, care reprezintă un ideal de frumusețe pentru publicul vizat va crea o imagine pozitiva jocurilor de noroc, potențând atractivitatea acestora. (Efectul de halou)
2. Frecvența și Invazia:
• În prezent avem parte de o expunere constantă la materialele promoționale ale caselor de pariuri și ale cazinourilor online, atât pe rețelele de socializare, cât și pe platformele video, la care se adaugă zilnic vizualizarea a cel puțin 3 panouri publicitare în drumul spre casă. Acest fapt creează un mediu în care comportamentul de pariere este normalizat și încurajat.
3. Atracția asupra Tinerilor:
• În jurul universităților există săli de jocuri, iar reclamele aflate în proximitatea acestor instituții cresc semnificativ șansele ca tinerii să fie atrași în acest vârtej al dependenței.
4. Expunerea Masivă în Timpul Evenimentelor Sportive, dar și a show-urilor tv:
• Meciurile de fotbal, transmise la televizor sau urmărite direct în tribune, devin platforme pentru promovarea persistentă a reclamelor la jocurile de noroc. Doar la meciurile jucate în luna octombrie, peste un milion de tineri au fost expuși la acest conținut publicitar nociv.

Nu suntem aici doar pentru a semna o petiție; suntem aici pentru a spune STOP acestei forțe distructive care distruge vieți, familii, viitorul! Semnează pentru mamele ale căror copii au fost împinși spre suicid datorită promovării acestui tip de comportament! Semnează pentru copii rămași pe drumuri și orfani datorită părinților prinși în vraja pariurilor. Semnează pentru viitorul tău și al celor dragi!

Semnează și distribuie această petiție - fiecare semnătură este un pas către un viitor mai bun!

Mulțumim pentru implicare și pentru protejarea viitorului nostru colectiv.

Categorie

Actualizări

2024-01-08 16:06:55 +0200

S-a ajuns la 500 semnături

2024-01-08 15:11:02 +0200

Am creat pagini de socializare unde ne puteți vedea activitatea. https://www.facebook.com/profile.php?id=61555072359005
https://www.instagram.com/viata.ta.nu.e.un.pariu/

2024-01-03 23:13:55 +0200

S-a ajuns la 100 semnături

2024-01-03 20:07:25 +0200

S-a ajuns la 50 semnături

2024-01-03 19:17:36 +0200

S-a ajuns la 25 semnături

2024-01-03 19:01:05 +0200

S-a ajuns la 10 semnături