S-a ajuns la 100 semnături
Către: CFR infrastructura, CFR Calatori, Autoritatea pentru Reforma Feroviara, Ministerul Transporturilor
Reabilitarea, si Readucerea Interesului fata de calea ferata ce traverseaza Valea Oltului
Calea ferata L201 face legatura intre nodurile feroviare Piatra Olt si Podu Olt. Aceasta face legatura intre sudul si nordul tarii, printre cele mai scurte distante intre cele doua regiuni.
Din pacate, aceasta a fost grav subfinantata, astfel ca vitezele au scazut, timpii de parcurs au crescut, restrictiile apar, iar in general oamenii se feresc de circulatia pe aceasta sectie, si aleg masina sau autobuzul, lucru care se observa, avand in vedere ca soseaua e mereu plina.
Pe sectie circula doar 3 perechi de trenuri expres, si un numar redus de trenuri Regio, care ori sunt operate de material rulant demn de muzeu (AM Malaxa 900), ori sunt directe, dar intr-o stare avansata de degradare.
Legaturile sunt ineficiente, iar calatoria dintr-un oras de pe linie pana la o locatie dintr-o alta regiune este nepracticabila de cele mai multe ori. Iar o excursie de o zi iese din discutie.
Petitia are obiectivul de a solicita o imbunatatire a conditiilor de transport de pe aceasta sectie. Eliminarea AM Malaxa 900, si in prima faza eliminarea restrictiilor de 10 si 30 pentru a putea circula cu Viteza Stabilita constanta, ceea ce ar reduce din start, semnificativ timpul de parcurs, si ar deschide noi oportunitati pentru legaturi cu alte trenuri spre alte destinatii. Deasemenea, trenuri cadentate ce unesc intervale scurte de pe sectie ar fi foarte utile (ex. Craiova - Dragasani si retur)
Din pacate, aceasta a fost grav subfinantata, astfel ca vitezele au scazut, timpii de parcurs au crescut, restrictiile apar, iar in general oamenii se feresc de circulatia pe aceasta sectie, si aleg masina sau autobuzul, lucru care se observa, avand in vedere ca soseaua e mereu plina.
Pe sectie circula doar 3 perechi de trenuri expres, si un numar redus de trenuri Regio, care ori sunt operate de material rulant demn de muzeu (AM Malaxa 900), ori sunt directe, dar intr-o stare avansata de degradare.
Legaturile sunt ineficiente, iar calatoria dintr-un oras de pe linie pana la o locatie dintr-o alta regiune este nepracticabila de cele mai multe ori. Iar o excursie de o zi iese din discutie.
Petitia are obiectivul de a solicita o imbunatatire a conditiilor de transport de pe aceasta sectie. Eliminarea AM Malaxa 900, si in prima faza eliminarea restrictiilor de 10 si 30 pentru a putea circula cu Viteza Stabilita constanta, ceea ce ar reduce din start, semnificativ timpul de parcurs, si ar deschide noi oportunitati pentru legaturi cu alte trenuri spre alte destinatii. Deasemenea, trenuri cadentate ce unesc intervale scurte de pe sectie ar fi foarte utile (ex. Craiova - Dragasani si retur)
De ce este important?
Calea ferata L201 ar putea detine o importanta semnificativa. Asigura legatura directa cu statiunile de pe Valea Oltului, folosite de foarte multe persoane, de la tineri, pana la persoane in varsta ce aleg trenul in favoarea autobuzului sau ocaziei, dar se lovesc de timpii lungi de parcurs, trenurile opuse decentei, legaturilor proaste, samd.
Pe langa aceste statiuni se gasesc si alte obiective turistice de-a lungul traseului, inclusiv legatura cu nordul tarii in sine. Exista si cladiri de statii ce sunt inclusiv declarate ca obiective turistice.
Reabilitarea acestei linii ar putea aduce si beneficii industriale oraselor de pe traseu.
Linia are un potential enorm, atat turistic, cat si utilitar. Ar putea beneficia de mai multi calatori, daca acestia ar fi atrasi de oferta de transport, formata din legaturi rapide si eficiente cu Sibiul/Craiova/Caracal, precum si orase precum Cluj, Targu Mures, Brasov, Fagaras, Alba Iulia, etc. In plus, ar face parte din obiectivul UE de a furniza un transport eficient, verde.
Pe langa aceste statiuni se gasesc si alte obiective turistice de-a lungul traseului, inclusiv legatura cu nordul tarii in sine. Exista si cladiri de statii ce sunt inclusiv declarate ca obiective turistice.
Reabilitarea acestei linii ar putea aduce si beneficii industriale oraselor de pe traseu.
Linia are un potential enorm, atat turistic, cat si utilitar. Ar putea beneficia de mai multi calatori, daca acestia ar fi atrasi de oferta de transport, formata din legaturi rapide si eficiente cu Sibiul/Craiova/Caracal, precum si orase precum Cluj, Targu Mures, Brasov, Fagaras, Alba Iulia, etc. In plus, ar face parte din obiectivul UE de a furniza un transport eficient, verde.