Skip to main content

Către: Ministerul Educației Naționale, Ministrului Învățământului

Reduceți supraaglomerarea claselor în învățământul public

UPDATE 01.10.2019
Petiția a fost depusă la Ministerul Educației Naționale. În maxim 30 de zile, ar trebui să avem un răspuns. Ministru momentan nu există, nici măcar interimar, dar și când va fi ... vizualizez perfect cum această problemă va fi prima de care se va ocupa. :)
Semnăturile se pot aduna în continuare fără sfială, cu cât mai mulți, cu atât mai vizibili vom fi în fața autorităților de-a lungul demersului.
https://live.staticflickr.com/65535/48830445018_963e616652_n.jpg

UPDATE 11.09.2019:
De la momentul inițierii acestei petiții, Ministrul Învățământului Ecaterina Andronescu a fost demis, iar problema supraaglomerării școlilor va trebui rezolvată de succesorul său.
-------------------------------------------------------------------------------
PETIȚIE:

Cerem Ministerului Educației și Ministrului Învățământului, prezentarea unor soluții concrete prin care să se asigure respectarea legii ce stipulează numărul maxim de copii în unitățile de învățământ.

Conform Art.5 din Ordinului nr. 1955/1995 al Ministerului Sănătății: „Numărul maxim de copii admişi la o grupă în unităţile de antepreşcolari şi preşcolari sau într-o clasă pentru elevi se va stabili în funcţie de normele specifice de cubaj şi de particularităţile tipului de unitate şi nu va depăşi, în creşe, 15 copii - la sugari şi 20 copii - la celelalte vârste, 12-15 copii în clasele de copii preşcolari, 20 preşcolari în grădiniţe, 25 de elevi în ciclul primar şi 30 de elevi în ciclul gimnazial, învăţământul liceal şi profesional.''

De ce este important?

România se confruntă cu o situație alarmantă privind supra-aglomerarea la nivelul învățământului public.
Conform unei analize funcționale realizată de echipa Băncii Mondiale în colaborare cu Ministerul Educației Naționale*, ''10% dintre unitățile de învățământ sunt supraaglomerate, însă aceste unități de învățământ deservesc aproape un sfert din populația școlară totală. Fenomenul de supraaglomerare predomină în școlile secundare și din mediul urban, 24% dintre elevii din mediul urban și 23% dintre elevii din învățământul secundar fiind expuși acestui fenomen. De asemenea, 20% dintre elevii din mediul rural sunt expuși fenomenului supraaglomerării.''
Analiza mai arată că ''supraaglomerarea este corelată statistic semnificativ cu repetenția, abandonul și adecvarea vârstei la nivelul clasei în cazul învățământului secundar superior. Acest aspect este confirmat de analizele realizate în alte țări care relevă că supraaglomerarea poate avea un impact negativ asupra mediului de învățare din sala de clasă și calității interacțiunii între elevi și cadre didactice.''

La nivel personal, ambii mei copii învață în clase supra-aglomerate, cu peste 35 de elevi fiecare, într-o școală generală de cartier bucureștean. Consider că este aproape inuman, atât pentru copii, cât și pentru cadrele didactice să-și desfășoare activitatea zilnică în asemenea condiții.

De asemenea, la finalul lunii aprilie, la un post tv, Ministrul Învățământului, doamna Ecaterina Andronescu a declarat că "Şcolile din România se depopulează, este o realitate tristă. Sunt copii din ce în ce mai puţini în şcolile din România. Şi atunci trăim următorul fenomen: şi datorită faptului că şcoala românescă este polarizată, adică sunt şcoli cu performanţe foarte bune, pot intra în orice competiţie fără să ne temem că vom pierde, şi şcoli cu performanţe slabe, părinţii fac o presiune extraordinară pe şcolile bune. Ceea ce este foarte normal pentru că orice părinte şi-ar da copilul la o şcoală bună. Şi-atunci suntem în situaţia în care în şcolile în care se depopulează să avem puţini elevi şi să avem foarte mulţi elevi, 30-35 de elevi în clasă, în şcolile foarte bune. Încercăm să găsim soluţii în aşa fel încât să nu mai ajungem aici. Şi-am început de acum pentru că în curând, vom avea probabil săptămâna aceasta cifra de şcolarizare pentru anul următor aprobată, sper să nu mai trecem dincolo de 25 de elevi în clasă. Este o măsură care este posibilă în sistemul românesc de învăţământ şi după părerea mea este absolut necesară".

Este finalul lunii iunie și încă nu au fost prezentate public aceste măsuri promise. Este important să îi reamintim doamnei ministru faptul că este imperios necesar găsirea și implementarea unor soluții viabile pentru decongestionarea claselor supra-aglomerate și respectarea legii, cu aplicabilitate din anul școlar următor, 2019-2020.

*Analiza Funcțională: https://bit.ly/2ZQZuYB

Categorie

Actualizări

2019-07-03 18:30:13 +0300

S-a ajuns la 1,000 semnături

2019-06-29 10:28:11 +0300

S-a ajuns la 500 semnături

2019-06-27 08:43:16 +0300

S-a ajuns la 100 semnături

2019-06-26 22:22:16 +0300

S-a ajuns la 50 semnături

2019-06-26 21:28:03 +0300

S-a ajuns la 25 semnături

2019-06-24 17:53:52 +0300

S-a ajuns la 10 semnături