Skip to main content

Către: Ministerul Educatiei si Inspectoratele Scolare

STOP dezbinarii colectivelor de elevi de clasa a V-a

Avand in vedere Legea nr.185/ 20.08.2020 si Ordinul de Ministru pentru aprobarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de scolarizare pentru invatamantul preuniversitar de stat, evidenta efectivelor de prescolari si elevi scolarizati in unitatile de invatamant particular, precum si emiterea avizului in vederea organizarii retelei unitatilor de invatamant preuniversitar pentru anul scolar 2021-2022, care modifica Ordinul 5599/ 21.09.2020, va aducem la cunostinta urmatoarele:

• Sustinem reducerea colectivului de elevi, dar nu la inceputul ciclului gimnazial deoarece colectivul format in clasa 0 va continua pana la finalul clasei a VIII-a, iar masura impusa in colectivele deja formate are efect si impact emotional asupra echilibrului psihologic al copiilor, adaugand inclusiv contextul pandemic cu amprenta pe dezvolatarea emotional psihologica a copiilor;
• Masura impusa, cu aplicare incepand cu acest an scolar, inclusiv pt clasele a V-a ni se pare neproductiva, chiar abuziva, atragand numeroase probleme in ceea ce priveste accesul elevilor la o educatie de calitate, stabilirea normelor didactice la nivel de unitate de invatamant, respectiv numeroase nemultumiri din partea elevilor si parintilor;
• Solicitam aplicarea modificarilor aduse de Legea nr 185/20.08.2020, de acum inainte, incepand cu clasele pragatitoare, cand organizarea se poate realiza inca de la inceput conform solicitarilor legale privind formatiunile de elevi din fiecare clasa; copiii nu sunt niste obiecte ale unui experiment pentru ca faptele sa modifice actiunile in timpului procesului educational;
• Legea nu trebuie si nu poate sa fie retroactiva, adica sa se aplice colectivelor deja formate la data intrarii sale in vigoare. Logica ar fi sa se aplice in acest caz numai daca vorbim despre clase nou formate (clasa a V-a la liceu/colegiu)
• Varsta copiilor permite gestionarea acestora in numar mai mare de catre colectivul profesoral si adaugam argumentul istoric cand profesorii au realizat cu succes si in trecut acest fapt prin experienta desavarsita, asigurand astfel tratament egal tuturor copiilor de gimnaziu; consideram astfel ca elevilor de clasa a V-a trebuie sa li se aplice tratament egal cu cei din clasele a VI-a, a VII-a si a VIII-a in cazul carora nu vor exista astfel de schimbari;
• Infrastructura (a se citi spatiile de studiu) nu permite formarea de noi clase;
• Norma de ore a profesorilor care predau in scoli este de cele mai multe ori depasita;
• Urmarirea interesului superior al copilului.
• Inmultirea numarului de clase in contextul pandemic si respectiv riscul de a realiza procesul educational in 3 schimburi datorita spatiului insuficient poate conduce la cresterea riscului de imbolnavire Sars COV 2 intrucat nu exista timp suficient pentru decontaminarea spatiilor de invatare, respectiv riscul de a realiza procesul educational in sistem on line (un sistem nederit cu eficienta redusa in acumularea de cunostinte pentru elevi si aparita orelor remediale);
• Anul scolar a inceput in data de 01.09.2021 si conform legii nu mai sunt posibile reorganizari;
• Elevii vor urma clasa a V-a fara a fi necesara reinscrierea si in mod firesc fara a fi posibil si necesar transferul de la o clasa la alta clasa in aceiasi unitate scolara.

Solicitam priotitizarea raspunsului scurtand termenul legal, tinand cont ca portile scolii se vor dechide curand si sa ne comunicati modul de solutionare a petitiei si masurile dispuse.

De ce este important?

Pastrarea colectivelor din care fac parte elevii claselor a V-a in formula in care au finalizat clasa a IV-a.

România

Maps © Stamen; Data © OSM and contributors, ODbL

Categorie

Actualizări

2021-09-02 16:27:17 +0300

S-a ajuns la 1,000 semnături

2021-09-01 22:02:11 +0300

S-a ajuns la 500 semnături

2021-09-01 12:19:40 +0300

S-a ajuns la 100 semnături

2021-09-01 11:47:52 +0300

S-a ajuns la 50 semnături

2021-09-01 11:29:48 +0300

S-a ajuns la 25 semnături

2021-09-01 11:18:33 +0300

S-a ajuns la 10 semnături