S-a ajuns la 25 semnături
Către: CFR Calatori & CFR Infrastructura
Vrem conditii decente de transport la CFR !
Problemele CFR sunt multe si vechi, dar consider de bun-simt rezolvarea urmatoarelor aspecte, cu impact urias in imbunatatirea calitatii serviciilor oferite de CFR Calatori + CFR Infrastructura.
1. Respectarea orarului de transport ! ( scuzele privind infrastructura, de exemplu, sunt ilegale, intrucat sunt mult prea frecvente pentru a nu le introduce in Mersul Trenurilor. Astfel, de ce la achizitionarea biletului mi se comunica o durata a calatoriei de 4 ore, iar in realitate calatoria dureaza 5 ore ?
1 bis. Informarea tuturor calatorilor asupra duratei si motivului intarzierii trenului, la fiecare statie.
2. Curatarea, spalarea si igienizarea vagoanelor inainte de fiecare calatorie ( fara scuze privind calatorii indisciplinati )
3. Curatarea, igienizarea si dotarea corespunzatoare a toaletelor din tren: hartie igienica in suport ( nu uda, pe chiuveta), sapun lichid ( nu solid, fiind neigienic ), apa curenta cu robinet functional, capac de toaleta, oglinda (nesparta ) si cos de gunoi.
4. Repararea / inlocuirea scaunelor deteriorate, crapate, "mobile", precum si a senzorilor de activare a usilor de acces in vagoane
5. Asigurarea unei temperaturi optime in timpul calatoriei ( aprox. 22 grade ), printr-o climatizare functionala pe tot parcursul calatoriei. In caz contrar, oferirea de apa rece, in mod gratuit.
6. Asigurarea inchiderii tuturor usilor de acces in vagoane pe durata calatoriei, pentru siguranta calatorilor, precum si pentru izolarea termica si fonica a vagonului.
7. Repararea suporturilor de biciclete, intrucat in prezent bicicletele NU pot fi fixate din lipsa unui surub care sa imobilizeze roata fata. Totusi, biletul pentru bicicleta este platit de calator!
8. Permiterea accesului cu max 2 biciclete / vagon, pentru a stimula transportul ecologic. Vagoanele supraetajate permit accesul a 6-8 biciclete, lucru extrem de util pentru navetisti si nu numai. Sunt de acord cu plata unei taxe speciale, dar cu o valoare decenta ( max 15 lei ), nu de 65 lei cat e in prezent, considerandu-se bicicleta ca bagaj voluminos )
9. Punerea in functiune a monitoarelor si a afisajelor electronice, pentru anuntarea din timp a urmatoarei statii, a orei curente, precum si a eventualelor intarzieri ale trenului.
10. Crearea unui cod de conduita a controlorilor, prin care acestia sa fie respectuosi cu calatorii, sa raspunda nevoilor acestora, dar si sa aplice legea in ceea ce priveste sanctionarea calatorilor care fac mizerie / galagie in tren sau care FUMEAZA in toalete sau la usile vagoanelor.
Consider ca prin aceste 10 masuri minime, calitatea transportului feroviar s-ar imbunatati in mod semnificativ, ducand inclusiv la o migrare a calatorilor dinspre transportul rutier catre cel feroviar.
Va multumesc pentru implicare si responsabilitate civica!
IMPREUNA SUNTEM PUTERNICI!
1. Respectarea orarului de transport ! ( scuzele privind infrastructura, de exemplu, sunt ilegale, intrucat sunt mult prea frecvente pentru a nu le introduce in Mersul Trenurilor. Astfel, de ce la achizitionarea biletului mi se comunica o durata a calatoriei de 4 ore, iar in realitate calatoria dureaza 5 ore ?
1 bis. Informarea tuturor calatorilor asupra duratei si motivului intarzierii trenului, la fiecare statie.
2. Curatarea, spalarea si igienizarea vagoanelor inainte de fiecare calatorie ( fara scuze privind calatorii indisciplinati )
3. Curatarea, igienizarea si dotarea corespunzatoare a toaletelor din tren: hartie igienica in suport ( nu uda, pe chiuveta), sapun lichid ( nu solid, fiind neigienic ), apa curenta cu robinet functional, capac de toaleta, oglinda (nesparta ) si cos de gunoi.
4. Repararea / inlocuirea scaunelor deteriorate, crapate, "mobile", precum si a senzorilor de activare a usilor de acces in vagoane
5. Asigurarea unei temperaturi optime in timpul calatoriei ( aprox. 22 grade ), printr-o climatizare functionala pe tot parcursul calatoriei. In caz contrar, oferirea de apa rece, in mod gratuit.
6. Asigurarea inchiderii tuturor usilor de acces in vagoane pe durata calatoriei, pentru siguranta calatorilor, precum si pentru izolarea termica si fonica a vagonului.
7. Repararea suporturilor de biciclete, intrucat in prezent bicicletele NU pot fi fixate din lipsa unui surub care sa imobilizeze roata fata. Totusi, biletul pentru bicicleta este platit de calator!
8. Permiterea accesului cu max 2 biciclete / vagon, pentru a stimula transportul ecologic. Vagoanele supraetajate permit accesul a 6-8 biciclete, lucru extrem de util pentru navetisti si nu numai. Sunt de acord cu plata unei taxe speciale, dar cu o valoare decenta ( max 15 lei ), nu de 65 lei cat e in prezent, considerandu-se bicicleta ca bagaj voluminos )
9. Punerea in functiune a monitoarelor si a afisajelor electronice, pentru anuntarea din timp a urmatoarei statii, a orei curente, precum si a eventualelor intarzieri ale trenului.
10. Crearea unui cod de conduita a controlorilor, prin care acestia sa fie respectuosi cu calatorii, sa raspunda nevoilor acestora, dar si sa aplice legea in ceea ce priveste sanctionarea calatorilor care fac mizerie / galagie in tren sau care FUMEAZA in toalete sau la usile vagoanelor.
Consider ca prin aceste 10 masuri minime, calitatea transportului feroviar s-ar imbunatati in mod semnificativ, ducand inclusiv la o migrare a calatorilor dinspre transportul rutier catre cel feroviar.
Va multumesc pentru implicare si responsabilitate civica!
IMPREUNA SUNTEM PUTERNICI!
De ce este important?
Sunt tanar, am 30 de ani si circul des cu CFR ( singurul operator feroviar pentru rutele frecventate de mine ). Cred in contributia pe care o are fiecare asupra calitatii mediului, a aerului, si de aceea aleg sa ma deplasez in oras doar cu bicicleta, iar intre orase cu trenul.
De fiecare data cand sesizez mizeria, intarzierea sau lipsa de implicare a controlorilor, mi se spune ca sunt singurul "reclamagiu" si ca lumea tolereaza. SEMNEAZA petitia ca sa le aratam ca suntem multi care vrem conditii decente in transportul feroviar de calatori.
De fiecare data cand sesizez mizeria, intarzierea sau lipsa de implicare a controlorilor, mi se spune ca sunt singurul "reclamagiu" si ca lumea tolereaza. SEMNEAZA petitia ca sa le aratam ca suntem multi care vrem conditii decente in transportul feroviar de calatori.