Skip to main content

Către: Ministerul Transporturilor; Compania Națională de Căi Ferate "CFR" SA; Guvernul României; Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF); CFR Infrastructură; CFR Călători

Vrem reabilitarea căii ferate Craiova–București cu sistem fără balast (ballastless track)!

Exemplu de cale ferata care utilizează sistemul fără balast
Cerem Ministerului Transporturilor și CFR SA modernizarea urgentă a căii ferate Craiova–București prin înlocuirea vechiului sistem cu balast cu un sistem modern fără balast (ballastless track), așa cum este folosit în Europa de Vest pentru linii de mare viteză și trafic intens. 

Această linie feroviară esențială este într-o stare avansată de degradare, ceea ce duce la întârzieri frecvente, viteze reduse și un disconfort constant pentru pasageri. În forma actuală, este un obstacol în calea dezvoltării economice a regiunii de sud.

De ce este important?

De ce un sistem fără balast?
🚆 Siguranță și stabilitate crescute
⏱️Timp redus de călătorie
: Permite viteze constante (în cazul nostru 200 km/h), fără restricții impuse de degradări
🔧Durabilitate:
Placa de beton are o durată de viață mult mai mare decât balastul, fără tasări sau deformări.
💰 Întreținere minimă: Elimină necesitatea completărilor și lucrărilor frecvente.
☁️ Rezistență la condiții meteo extreme
: Nu este afectată de ploi, îngheț sau dilatări sezoniere.
🇪🇺 Aliniere la standardele europene moderne

✍️ Ce cerem concret:
  • Includerea acestei lucrări în planurile prioritare ale Ministerului Transporturilor și CFR SA
  • Realizarea unui proiect tehnic bazat pe cale fără balast
  • Accesarea de fonduri europene sau de alte surse de finanțare
  • Transparență și consultare publică în procesul de decizie

🙌 Semnează dacă vrei:
Trenuri rapide, sigure și moderne pe una dintre cele mai importante rute feroviare convenționale din România.

O soluție reală, dovedită, și sustenabilă pentru sudul țării.

👉 Fiecare semnătură contează!

Actualizări

2025-07-26 14:52:59 +0300

S-a ajuns la 50 semnături

2025-07-26 02:30:07 +0300

S-a ajuns la 25 semnături

2025-07-25 22:02:10 +0300

S-a ajuns la 10 semnături