Skip to main content

Către: Primăria Municipiului București, Primar General Gabriela Firea, Consiliul General al Municipiului București

Benzi pentru transport public și alternativ în București

Am primit un raspuns din partea autoritatilor vizate.

Solicităm crearea pe carosabil a unor culoare destinate exclusiv mijloacelor de transport în comun, respectiv transportului alternativ (biciclete, trotinete), prin delimitarea și marcarea unor benzi. Punctul de pornire în acest sens ar trebui să îl constituie planurile și recomandările incluse în PMUD.

Cerem, de asemenea, ca benzile pentru transportul alternativ să constituie o infrastructură eficientă și sigură: să lege centrul de marile cartiere și să nu permită accesul autoturismelor. Util în acest sens este și proiectul de normativ al Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației: https://bit.ly/2LszVrs (PDF).

Cerem luarea de măsuri pentru lărgirea spațiilor pietonale sau împotriva parcării neregulamentare a vehiculelor pe trotuare, în colaborare cu Poliția Rutieră și primăriile de sector.

Cerem asigurarea calității suprafeței carosabile acolo unde nu sunt amenajate piste pentru transportul alternativ. Gropile și denivelările accentuate ale asfaltului reprezintă pericole pentru utilizatorii de trotinete și biciclete.

De ce este important?

Pe 15 mai se va ridica starea de urgență și locuitorii Bucureștiului vor începe să circule mai frecvent ca în ultimele 2 luni, fiind în același timp obligați să păstreze distanța fizică în trafic.

STB va pune în uz toată flota de autovehicule, aceasta riscând însă să rămână blocată în trafic, expunând pasagerii, cu fiecare minut în plus petrecut între stații, la riscul îmbolnăvirii.

Bucureștiul este un oraș cu un trafic infernal și unul dintre cele mai congestionate orașe ale Europei.

Bucureștiul are probleme semnificative de poluare a aerului, motiv pentru care România a și fost sancționată recent de Curtea de Justiție a Uniunii Europene.

Poluarea aerului pare a avea un rol în răspândirea Coronavirusului[1],
Pietonii nu vor avea loc să practice distanțarea fizică și să-și ia măsurile necesare de siguranță, câtă vreme multe trotuare sunt parțial sau uneori chiar total ocupate de autoturisme parcate.

Marile orașe ale Europei iau, sau au luat deja măsuri pentru a ajuta locuitorii să se deplaseze, facilitând mersul pe jos și transportul alternativ prin intervenții la nivelul infrastructurii (Roma construiește 150 km de benzi pentru biciclete, Parisul 650 km)[2].

Transportul alternativ este ideal, în măsura în care permite o reală distanțare fizică în trafic, fiind recomandat chiar de către Organizația Mondială a Sănătății[3].

București are restanțe grave în ceea ce privește implementarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD),

[1] https://www.theguardian.com/environment/2020/apr/21/preliminary-study-links-air-pollution-to-coronavirus-deaths-in-england , https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/alianta-mortala-dintre-poluare-si-pandemie-capacitatea-coronavirusului-de-a-ucide-este-amplificata-de-aerul-poluat-1294762
[2] https://www.agerpres.ro/mondorama/2020/05/01/belgia-centrul-orasului-bruxelles-va-deveni-zona-pietonala-si-de-biciclisti-pentru-cel-putin-trei-luni--497185 , https://www.green-report.ro/milano-dupa-carantina-fara-masini/ , https://www.rfi.ro/special-paris-120767-franta-mersul-cu-bicicleta-solutia-promovata-de-guvern-pentru-dupa-iesirea-din , https://www.theguardian.com/world/2020/apr/11/world-cities-turn-their-streets-over-to-walkers-and-cyclists, https://newmobility.news/2020/05/11/rome-is-getting-ready-for-bikes-romans-surely-not/
https://cities-today.com/paris-to-create-650-kilometres-of-new-cycleways/
[3]
https://who.canto.global/pdfviewer/viewer/viewer.html?share=share%2Calbum%2CU6GDM&column=document&id=q3v02qdsh114763ffe3apo4s2p&suffix=pdf

București, România

Maps © Stamen; Data © OSM and contributors, ODbL

Actualizări

2020-05-15 15:45:17 +0300

S-a ajuns la 100 semnături

2020-05-14 22:29:51 +0300

S-a ajuns la 50 semnături

2020-05-14 20:35:08 +0300

S-a ajuns la 25 semnături

2020-05-14 19:27:39 +0300

S-a ajuns la 10 semnături