Skip to main content

Către: Ministerul Educatiei

Lasati cresele in pace 2

Lasati cresele in pace 2

Copiii din creșele bucureștene sunt în pericol, după ce guvernanții au decis trecerea acestora din administrarea primăriilor în cea a Ministerului Educației.
Ce înseamnă acest lucru:
- reducerea numărului de angajati din cadrul creșelor;
- afectarea serviciilor de ingrijire, supraveghere și educare
- afectarea serviciilor medicale
- scăderea salariului( cu 20-30%)care oricum este mic, va genera nemultumire personalul din creșă. Deja au început să plece oameni, nemulțumiți și temători că vor rămâne fără job.
De exemplu: asistența medicală va fi asigurată doar de un asistent medical pe toată unitatea, sau unul pe două unități (școală și grădiniță); serviciile de îngrijire și supraveghere de către un îngrijitor la 20-30 de copii.
Atenție, vorbim de unități unde merg copii de la 0 la 3 ani, cu un sistem imunitar în formare, cu o schemă de vaccinare incompletă, cu alergii multiple, cu un grad redus de autonomie, copii care au scutece, care încă sunt alăptati. Nimeni nu spune că educatorii din prezent, care oricum sunt într-un număr insuficient, își vor pierde locurile de muncă deoarece noua metodologie, aprobată prin HG 566/ 2022, le anulează dreptul de a mai profesa, solicitându- li- se studii de specialitate medii/ superioare( liceu pedagogic/ facultate) în conditiile în care de ani de zile, liceele pedagogice au desfiiintat clasele ce pregateau educatori puericultori.
Hai să fim seriosi, cum putem ,,educa" un copil de 1,6 luni, care nu vorbește, are suzetă și scutec?
,, Jocul este învățare și învățarea este joc".
Domnul Sorin Ion, secretar de stat in Ministerul Educatiei care susține că de asta au nevoie acesti copii, ne insultă inteligența, ba mai mult decât atât, ne arată că nu cunoaște nici măcar câteva noțiuni elementare de psihologia copilului mic( anteprescolar). Acestor copii este necesar, să li se asigure mai întîi satisfacerea nevoior de baza și mai apoi a celor educaționale, în conformitate cu stadiile de dezvoltare ale copiilor. Procesul educațional( ,,de invatare’’) e necesar să se plieze pe nivelul de dezvoltare fizică și neuropsihică și să vină în completarea acestuia, nu invers. În ce măsură un copilaș al cărui scutec nu este schimbat la timp (pentru că există doar un îngrijitor la 20 de copii), poate participa efectiv la activitațile propuse de educatorul puericultor? Poate se vrea ca acești copii cu scutec și suzetă să recite ,,Luceafarul" sau să rezolve derivate.
Cu alte cuvinte, se ignora nevoile reale ale copiilor( 0- 3 ani), și se iau masuri doar din pix, fără aplicabilitate reală, corecta în teren.
Prin urmare, mai puțină grijă pentru copiii noștri!
Reducerea programului de lucru la 10 ore, îi va obliga pe părinții care muncesc pana la ora 18, să găsească alternative( cu costuri suplimentare) pentru a-si proteja copiii.
Se vrea ,,Romania educata" dar reducând personalul, copiii cu nevoi specifice vârstei mici: să meargă, să mănânce, să facă la oliță, să vorbească, să socializeze, vor fi copii cu nevoi neglijate, ignorate, dar vor fi niște copii
,,educați".
Pentru toate motivele de mai sus, vă solicităm de îndată abrogarea Legii 17/2022 și HG 566/2022. sau găsirea unor soluții eficiente și coerente care să permită păstrarea întregului personal indispensabil satisfacerii tuturor nevoilor copiilor de 0-3 ani cel puțin în aceleași condiții salariale.
Ne adresăm Ministerului Educației ca emitent al actului și Parlamentului României.

De ce este important?

Încă sunt psihog într- o creșă din București și m- am alăturat colegilor de la Cluj, mai intai prin semnarea petiției și mai apoi prin crearea uneia similare https://campaniamea.declic.ro/petitions/lasati-cresele-in-pace-2
Spun încă, pentru că după preluarea creșelor de către MEN, eu și mulți alții ca mine îsi vor pierde locul de muncă conform metodologiei aprobate.
Ce se va intampla cu munca mea de cătiva ani( din 2016), cu efortul meu de a modifica tipare învechite și depășite? În ce fel vor mai beneficia părinții și personalul de informațiile prin care aceștia au invățat sa adapteze la nevoile copilului, la caracteristicile sale particulare la stadiul de dezvoltare fizică și neuropsihică, procesul de educație și învățare?
Educatorii specializati care detin diplome de ,, educator specializat” avizate de Ministerul Muncii și Justiție Sociale și de Ministerul Educației Naționale iși vor pierde și ei jobul actual întrucat nu se regasesc in Statul de functii al MEN…altă aberatie!
Se recita poezia ROMANIA EDUCATĂ care asigura doar o educație cantitativă( ridicand doar procentul de anteprescolari educați in MEN) nicidecum a uneia calitative.
Haideți sa educăm mai întai personalul oferindu-le programe educaționale adecvate și structuri de invătamant care sa pregăteasca initial si continuu profesionisti care sa aiba notiuni elementare de psihologia copilului mic!
Haideți să facem sa conteze calitate nu cantitatea daca vrem cu afevarat copii fericiți si adulți responsabili.
Știu cei din MEN ca deja se face educatie în crese, și ca noi stim foarte bine cum sa lucram cu 25 de copii? Știu oare ca noi dezvoltam o relație de iubire si incredere, un mediu sigur și stabil astfel incat jocul și invatarea prin joc sa dezvolte copiilor deprinderi de igiena și autoservire, abilitati motrice si cognitive?
Se știe ca noi personalul actual din creșe, plantăm semintele empatiei astfel incat, mai tarziu colegii nostri din MEN sa culeaga roadele muncii noastre?
Stiu ei oare cum e sa planga intr- o cresă, 50 de copii, in primele saptamanii uneori concomitent? Știu cei care au votat legea cum sa transmiti increderea și sentimentul de sigurantă deodata, pt 50 de copii care plang dupa parinți și se tem de necunoscut?
Ii invit pe cei din MEN care cauta soluții sa vina si doar sa stea alaturi de noi in cresa o saptamana, sa ia cu adevarat pulsul ai apoi sa caute solutii coerente impreuna cu noi, si viabile mai ales pe teren, nu pe hartie!

România

Maps © Stamen; Data © OSM and contributors, ODbL

Actualizări

2022-06-09 16:42:54 +0300

S-a ajuns la 1,000 semnături

2022-06-09 14:17:57 +0300

S-a ajuns la 500 semnături

2022-06-09 13:20:37 +0300

S-a ajuns la 100 semnături

2022-06-09 13:12:00 +0300

S-a ajuns la 50 semnături

2022-06-09 13:02:10 +0300

S-a ajuns la 25 semnături

2022-06-09 12:53:29 +0300

S-a ajuns la 10 semnături