Skip to main content

Către: Ministerul Educației

Manifestul elevilor cu stimă de sine

manifest

Motto: ca să se simtă toți bine, nimeni n-are voie să mai știe nimic

Preambul

Noi, elevii cu stimă de sine ne simțim rău ori de câte ori realitatea educațională iese la iveală, proclamăm solemn: performanța trebuie ascunsă, competiția estompată, iar evidența îngropată. Dacă un fapt e vizibil cu ochiul liber, e clar că dăunează stimei de sine. În consecință, cerem instituirea următoarelor politici pentru toate nivelurile, de la ciclul primar până la liceu.

Principii sacrosancte
 
  1. Sentimentele bat aritmetica.

  2. Evidența bate logica și o eliminăm.

  3. Orice comparație e agresiune; orice ierarhie, abuz; orice rezultat, o formă de discriminare a posibilităților neîntâmplate.


Măsuri obligatorii pe care le solicităm:
 
  1. Olimpiade fără premianți vizibili.
    Premierea se desfășoară în depozit, cu lumina stinsă. Diplomele se tipăresc pe hârtie transparentă. Cine întreabă “cine a câștigat?” primește consiliere să renunțe.

  2. Participarea la olimpiade: confidențială pe viață.
    Elevii intră la concurs cu cagule; numele devin “Elev A/B/C”. Când se întorc, răspund: “am participat ipotetic”. Orice poză e redată în pixeli cenzurați.

  3. Proba de 1000 m la sport: pe rând, pe coridor, când nu e nimeni.
    Ca să nu se vadă cine e ultimul, fiecare aleargă într-o pauză diferită, cronometru fără cifre. Rezultatul oficial: “s-a mișcat într-un sens pozitiv”.

  4. Șeful de clasă anonim.
    Există, dar nu știe nimeni cine. Deciziile apar pe bilețele “de la sine”. Ca să nu sufere perdanții, mandatul e simultan pentru toți.

  5. Ascultarea la tablă cu paravan opac.
    Colegii aud doar bipuri. Dacă cineva întreabă “a știut?”, se răspunde: “a simțit”.

  6. Tezele: hârtie de calc peste note.
    Profesorul scrie calificativele cu cerneală invizibilă. Părinții primesc prognoza: “parțial noros spre însorit”, fără șanse de precipitații sub 5.

  7. Bursele de merit fără meritari.
    Banii se virează într-un cont colectiv, denumit “Fondul Stimei”. Beneficiarul final rămâne necunoscut, pentru a nu umbri pe nimeni.

  8. Medii generale fără medii.
    La final de an, fiecare primește “profil cromatic”: lavandă încrezătoare, piersică emergentă, mentă responsabilă. Culorile se rotesc lunar.

  9. Lotul pentru olimpiadă selectat prin tombolă.
    Se trage la sorți cine “ar fi putut” să fie bun. Antrenamentele se țin în calendar partajat cu numele ascunse.

  10. Concursul de lectură cu white-noise.
    Toți citesc în căști cu zgomot alb. Juriul punctează sincron 10/10 la “intonare potențială”.

  11. Laboratorul de chimie fără reacții vizibile.
    Orice culoare/efervescență se numește “interacțiune discretă”. Notarea: “s-a apropiat de fenomen”.

  12. Răspunsurile bune devin bunuri comune.
    Dacă un elev dă o idee clară, se redistribuie în mod egal între toți, ca să nu se observe de unde a plecat.

  13. Clasamentele la sport înlocuite cu horoscop motric.
    Berbecii au “energie accelerată”, Peștii “curgere elegantă”. Nimeni nu e pe locul doi; toți sunt pe “sensul lor”.

  14. Ședințe cu părinții fără nume proprii.
    Dirigintele vorbește în pilde: “Unii au manifestat atașament față de pauza mare, alții — un dialog interior cu matematica”.

  15. Proiecte la istorie fără “corect / greșit”.
    Napoleon poate câștiga la Waterloo, dar doar în versiunea elevului. Orice hartă e validă “pe traiectoria personală”.

  16. Examen oral în șoaptă către perete.
    Profesorul poartă căști antifonice, consemnează “vibrație tematică”. Dacă vibrația depășește pragul emoțional, e 10.

  17. Tema unică devine tema colectivă.
    Se predă un singur caiet “reprezentativ”. Cine l-a scris? Comunitatea intențiilor.

  18. Dirigenție: trofeul microclimatului.
    În loc de “elevul lunii”, avem “climat de acceptare caldă”. Termometrul social se afișează opac.

  19. Ședința festivă de sfârșit de an: toți pe scenă, aceeași diplomă.
    Text standard: “A frecventat realitatea școlară”. Fotografiile se fac în contralumină, să nu apară fețe distincte.

  20. Consiliul profesoral anti-comparație.
    Se interzic cuvintele “mai bine / mai slab”. Se aprobă doar “altfel suficient”.
  21.  Notele să fie înlocuite cu emoticoane.


 

De ce este important?

Ce ziceși de o școală în care: nimeni nu iese în evidență, nimeni nu rămâne în urmă? Dorim prezența eternă a stimei noastre de sine nefondate în detrimentul competitivității?

Dorim ca toți să citească asta și să se alăture pentru ca Ministerul Educației să înțeleagă importanța reală a stimei de sine comparativ cu competitivitatea, a iluziei performanței neraportate la realitate.

Actualizări

2025-10-16 08:20:36 +0300

S-a ajuns la 10 semnături

2025-10-15 23:10:30 +0300

https://www.stiripesurse.ro/ministerul-educatiei-ascunde-performanta-elevilor-concurenta-sacrificata-pentru-protejarea-stimei-de-sine_3821109

2025-10-15 22:06:42 +0300

Primele rezultate deja se vad: Ministerul Educației a decis să interzică profesorilor și învățătorilor să discute public rezultatele elevilor. Ordinul emis recent le impune cadrelor didactice să păstreze confidențialitatea totală asupra testărilor cu subiect unic, astfel încât niciun copil să nu știe cum s-au descurcat colegii lui. Discuțiile despre punctaje, note sau comparații între elevi sunt interzise, inclusiv în ședințele cu părinții. Puteți verifica!