S-a ajuns la 500 semnături
Către: Primăria Sectorului 1
Pentru modernizarea Liceului Teoretic Bilingv „Miguel de Cervantes”
Prin prezenta petiție, comunitatea școlară a Liceului Teoretic Bilingv „Miguel de Cervantes” solicită Primăriei Sectorului 1 și tuturor reprezentanților ei aleși:
- Să inițieze și să aprobe urgen un Pachet de Investiții cuprinzător, destinat modernizării infrastructurii școlare și îmbunătățirii calității actului educațional.
- Ca Pachetul de Investiții să includă:
- Consolidarea totală a clădirii instituției de învățământ și supraetajarea corpului principal pentru a acomoda noi săli de curs și o cantină.
- Înlocuirea integrală a acoperișului și dotarea acestuia cu panouri solare și sisteme de stocare a energiei generate.
- Reabilitarea completă a fațadei clădirii și înlocuirea grilajelor de la ferestre cu sisteme dotate cu mecanisme de deschidere în caz de urgență, în conformitate cu normele Inspectoratului pentru Situații de Urgență.
- Reamenajarea curții instituției de învățământ, cu următoarele precizări:
- Înlocuirea suprafeței de tarmac din zona terenului de sport.
- Extinderea spațiului verde și amenajarea unor spații de relaxare.
- Instalarea de rastele securizate pentru biciclete și mobilier urban modern.
- Modernizări la nivelul interiorului:
- Înlocuirea ușilor și a pardoselii în toată clădirea.
- Dotarea sălilor cu mobilier unitar, ergonomic și modern.
- Dotarea completă a laboratoarelor școlare cu echipamente, consumabile și mobilier adecvat.
- Consolidarea imobilului situat pe Strada Sfântul Constantin, numărul 6, aflat în administrația instituției de învățământ.
- Înlocuirea și modernizarea sistemelor de climatizare și ventilație în toate sălile instituției de învățământ.
- Amenajarea corespunzătoare a cabinetului consilierului școlar.
- Dotarea corespunzătoare a cabinetului medical cu aparatură modernă și consumabile.
- Dotarea corpurilor sanitare cu dispensere de absorbante de unică folosință.
- Să aloce fondurile și să demareze procedurile necesare pentru Pachetul de Investiții în Consiliul Local al Sectorului 1.
Prin prezenta petiție, comunitatea școlară a Liceului Teoretic Bilingv „Miguel de Cervantes” își prezintă public lipsurile cu care se confruntă și cere Primăriei Sectorului 1 și reprezentanților ei aleși să țină cont de ele de-a lungul procesului decizional:
- În condițiile actuale, clădirea liceului este supracapacitată. Ca urmare a ultimelor schimbări legislative din domeniul educației, numărul actual al colectivului de elevi și profesori a devenit nesustenabil în comparație cu spațiul pe care clădirea îl oferă.
- Astfel, laboratoarele ajung să nu fie folosite pentru destinația lor primară, ci ca simple săli de clasă. Schimburile întâi și al doilea ajung să se suprapună pentru unele săli de curs. Orarul elevilor și profesorilor are de suferit. Planificarea orelor remediale și a activităților extrașcolare are de suferit. Sălile de curs abia fac față numărului crescut de elevi din clasă.
- În anumite săli de curs, mobilierul școlar este învechit și inadecvat categoriei de vârstă a elevilor — mic și înghesuit.
- Laboratoarele nu sunt dotate cu materialele didactice corespunzătoare.
Așadar, comunitatea Liceului Teoretic Bilingv „Miguel de Cervantes” se consideră pe deplin îndreptățită să ceară Primăriei Sectorului 1 și reprezentanților ei aleși să acționeze pentru înfăptuirea pachetului de investiții, având în vedere gravitatea celor prezentate.
Totodată, comunitatea Liceului Teoretic Bilingv „Miguel de Cervantes” amintește autorităților publice locale că este pregătită să acționeze în conformitate totală cu propriile interese în eventualitatea unui răspuns care nu-i satisfac cerințele.
Petiție inițiată de către Anton Ciobanu, elev, și Alma Marhamati Jughani, profesor, din partea comunității școlare a Liceului Teoretic Bilingv „Miguel de Cervantes”.
De ce este important?
Pentru că situația este de așa natură. Acum, putem lăsa în urmă limbajul cosmetizat și s-o spunem drept. Acum, vă vorbim vouă, semnatarilor, nu celor de la primărie.
Dacă ești membru al comunității liceului, cu siguranță te-ai lovit de problemele prezentate mai sus, iar dacă ești elev sau profesor, ele au devenit o constantă în viața ta. Clădirea liceului este depășită, supracapacitată, clasele sunt supraaglomerate, mobilierul este inadecvat, iar orarul devine un haos. Simplu, nu mai este spațiu! Așa arată realitatea! Și vă întrebăm pe voi, cei care acum citiți aceste rânduri, care este părerea voastră? Putem, oare, continua așa? Se impune un categoric nu, desigur, din partea celor cărora nu le place suferința. Și spunem aici suferință, pentru că altceva nu poate fi. Plăcere, nicicând, iar dacă n-am simți nimic, atunci care ne-ar diferenția de niște roboți? Doar ei pot executa ordine fără ca puțin să le pese, pentru că nu gândesc. Noi suntem oameni, însă continuăm să operăm într-un mediu care ne face rău fără să opunem rezistență. Vă întrebăm, oare asta ne face cinste? Așa că, dacă ești membru al comunității, o ultimă întrebare; ce zici, putem continua așa? Răspunsul tău stă în petiția asta.
Și dacă nu ești membru al comunității, ceva totuși ne unește. Cu toții suntem cetățeni. Indiferent cum ai ajuns aici, din întâmplare sau la recomandarea cuiva, susținerea ta e la fel de importantă. Nu ne dorim decât să fim tratați așa cum se cuvine, să ne fie recunoscută și respectată existența. Știm cu toții, ca cetățeni avem atât drepturi cât și îndatoriri, însă autoritățile par să închidă ochii la prima și să întindă mâna la a doua. Drepturile cer îndatoriri, iar îndatoririle cer drepturi, altfel am vorbi despre un schimb inegal. Dorim ca și comunitatea noastră să fie respectată în baza contribuției fiecărui membru ca cetățean.
În orice sistem de învățământ competitiv este nevoie de niște standarde minime. Vorbim despre un spațiu adecvat procesului de învățare, dotări decente, condiții de siguranță și confort. Comunitatea noastră dorește să aspire la același nivel, la standarde europene reale. Pentru asta, este imperativ necesar să avem baza asigurată. O investiție în infrastructura școlară este o declarație despre cât preț punem pe educație. Este, indirect dar limpede, o investiție în viitorul elevilor și profesorilor, în respectul și protecția oferită lor. Nu cerem nimic altceva. Vrem bun-simț.
Pentru mai multe detalii asupra demersului, vezi Programul, planul de acțiune pentru Cervantes.