S-a ajuns la 1,000 semnături
Către: Ministerul Educației și Cercetării, Inspectoratul Școlar al Municipiului București, Primăria Sectorului 1
Salvați școlile de artă — lăsați talentul să respire, nu-l sufocați prin comasare

Noi, semnatarii acestei petiții, cerem autorităților să protejeze aceste școli de măsura comasării prevăzută în reorganizarea unităților de învățământ.
Cerem concret:
• Aplicarea clară a Legii învățământului preuniversitar (art. 23 alin. (3) coroborat cu art. 16 alin. (3) din Legea nr. 198/2023), care prevede excluderea unităților cu specific vocațional și artistic de la criteriile numerice de comasare, ținând cont și de specificul domeniului de artă al școlii noastre, chiar dacă aceasta nu este încadrată formal ca liceu vocațional sau pe filieră artistică.
• Emiterea urgentă a unui act administrativ care să garanteze protecția școlilor artistice performante pe durata reformei.
• Emiterea urgentă a unui act administrativ care să garanteze protecția școlilor artistice performante pe durata reformei.
• Deschiderea unui dialog real între Ministerul Educației, inspectorate și comunitățile acestor școli pentru a găsi soluții echilibrate.
De ce este important?
De ce e vital?
Pentru că aceste școli:
• formează caractere, nu doar cariere;
• creează ambasadori culturali ai României recunoscuți internațional;
• oferă copiilor un sprijin emoțional unic, atât de necesar într-o lume în care anxietatea și izolarea cresc alarmant;
• pierderea independenței acestor școli și comasarea cu școli generale riscă aducerea lor într-un plan secund, unde administrația nu va înțelege nevoile specifice profilului artistic
Așa cum au avertizat și absolvenți remarcabili ai acestei școli, precum Andrei Ioniță și Florian Mitrea, comasarea „amenință însăși existența învățământului muzical de specialitate din România” și poate provoca „grave consecințe asupra sănătății mintale și afective” a tinerilor.
Așa cum au avertizat și absolvenți remarcabili ai acestei școli, precum Andrei Ioniță și Florian Mitrea, comasarea „amenință însăși existența învățământului muzical de specialitate din România” și poate provoca „grave consecințe asupra sănătății mintale și afective” a tinerilor.