S-a ajuns la 50 semnături
Către: Locuitorilor orașului Cluj-Napoca
Centrul Clujului dedicat pietonilor si cicliștilor
Cerem restricționarea traficului auto pe o zona restrânsă a centrului, fără a limita accesul riveranilor, al autovehiculelor de aprovizionare, sau ambulanțelor.
De ce este important?
De ce este important?
În special în această perioada în care nevoia de distanțiere socială cât și a activităților recreaționale este și mai importantă, o măsură benefică ar fi restricționarea traficului auto în weekenduri și sărbători legale.
Avem deja exemplul Bucureștiului în care s-a adoptat o măsură similară.
Cluj-Napoca stă extrem de prost la capitolul parcuri, piste de biciclete și alei pietonale, adică în genere orice spațiu extins dedicat pietonilor.
Avem promisiuni legate de proiecte, dar va dura mult până acestea vor fi implementate în beneficiul clujenilor. Pandemia, în schimb, este o chestiune de actualitate, și va dura o vreme până când viață pre-pandemie se va putea relua în condiții de deplină siguranță.
Propun, pe această cale, restricționarea traficului auto pe străzile Napoca, Iuliu Maniu, Universității și Eroior, cât și a celor adiacente.
Consider că această restricție nu va avea un impact negativ, lucru dovedit în timpul evenimentelor organizate în verile trecute, cum ar fi Zilele Clujului, Zilele Culturale Maghiare din Cluj, Maratonul Clujului, TIFF etc.
Am vrea să avem în vedere, pe de altă parte, haosul creat în trafic cu ocazia restricțiilor impuse de organizarea festivalului Untold.
În schimb beneficiile ar depăși cu mult inconvenientul, publicul Clujean având la dispoziție o suprafață de promenadă dublă față de cea a celui mai mare parc din oraș (i.e. Parcul Central).
Pe scurt m-aș rezumă la următoarele concluzii pe baza ideilor de mai sus:
- Păstrarea distanțierii sociale în contextul aglomerării urbane
- Spațiu extins de promenadă pentru locuitorii Clujului
- Un centru al orașului mai puțin poluat
- Impact minim asupra traficului auto
În special în această perioada în care nevoia de distanțiere socială cât și a activităților recreaționale este și mai importantă, o măsură benefică ar fi restricționarea traficului auto în weekenduri și sărbători legale.
Avem deja exemplul Bucureștiului în care s-a adoptat o măsură similară.
Cluj-Napoca stă extrem de prost la capitolul parcuri, piste de biciclete și alei pietonale, adică în genere orice spațiu extins dedicat pietonilor.
Avem promisiuni legate de proiecte, dar va dura mult până acestea vor fi implementate în beneficiul clujenilor. Pandemia, în schimb, este o chestiune de actualitate, și va dura o vreme până când viață pre-pandemie se va putea relua în condiții de deplină siguranță.
Propun, pe această cale, restricționarea traficului auto pe străzile Napoca, Iuliu Maniu, Universității și Eroior, cât și a celor adiacente.
Consider că această restricție nu va avea un impact negativ, lucru dovedit în timpul evenimentelor organizate în verile trecute, cum ar fi Zilele Clujului, Zilele Culturale Maghiare din Cluj, Maratonul Clujului, TIFF etc.
Am vrea să avem în vedere, pe de altă parte, haosul creat în trafic cu ocazia restricțiilor impuse de organizarea festivalului Untold.
În schimb beneficiile ar depăși cu mult inconvenientul, publicul Clujean având la dispoziție o suprafață de promenadă dublă față de cea a celui mai mare parc din oraș (i.e. Parcul Central).
Pe scurt m-aș rezumă la următoarele concluzii pe baza ideilor de mai sus:
- Păstrarea distanțierii sociale în contextul aglomerării urbane
- Spațiu extins de promenadă pentru locuitorii Clujului
- Un centru al orașului mai puțin poluat
- Impact minim asupra traficului auto