Skip to main content

Către: Primăria Capitalei, Primăria Sector 6, CNAIR

Lărgire și modernizare Bulevard Iuliu Maniu la intrarea dinspre A1

Dorim lărgirea la 3 benzi pe sens a bulevardului Iuliu Maniu, pe porțiunea cuprinsă între intrarea dinspre A1și strada Valea Cascadelor. Practic, lărgirea ar trebui să înceapă încă de pe A1, prin transformarea benzii de avarie în o a treia bandă de circulație din zona Hornbach/Kika (zonă unde ar urma să se încheie autostrada în varianta propusă) până la intrarea efectivă în București. Oricum, în acea porțiune există limitări de viteză la 80, apoi 60 Km/h, așa că nu se mai poate vorbi de autostradă în adevăratul sens al cuvântului. În paralel, se vor folosi ca și benzi de întoarcere și de acces pe celălalt sens al bulevardului Iuliu Maniu, inclusiv pentru mijloacele de transport STB cele două drumuri (unul este parțial ocupat acum, se pare ilegal, de niște firme de transport) care mărginesc pasajul pe ambele părți. Cele două drumuri vor face joncțiunea sub pod, în paralel cu calea ferată de centură. Mai mult, pentru accesul dinspre strada Preciziei spre acest drum de întoarcere se va realiza o bretea de acces prin spatele CESTRIN, pe traseul unei căi ferate în prezent dezafectate. Astfel, tirurile și alte mașini care vin dinspre Preciziei pentru a merge spre autostradă nu vor mai trebui să intre și întoarcă (cu blocajele de rigoare) pe Iuliu Maniu, aglomerând inutil traficul până în zona depozitului de Legume Fructe (lângă Peugeot), ci vor folosi acest drum de întoarcere de sub pod.
Revenind la bulevardul Iuliu Maniu, acesta va putea fi lărgit la 3 benzi întrucât există spațiul necesar, fără a fi necesară tăierea copacilor din zonă (aceștia au fost plantați la peste 2,5 m de actuala parte carosabilă). Oricum, în acest moment, o treime din spațiul necesar lărgirii este ocupat de acele pavele inutile puse de Primăria Sector 6, ca un fel de extensii ale bordurilor existente. Practic, ar fi doar de relocat spre marginea din dreapta stâlpii de troleibuz și, parțial, parcările auto în spic realizate spre capătul dinspre Valea Cascadelor. Iar la intersecția cu această arteră ar fi de dorit un sens giratoriu (există un spațiu generos în zonă), cu benzi dedicate (care nu trec prin giratoriu, fiind separate prin borduri) atât pentru sensul de mers dinspre centru spre A1, cât și pentru virajele la dreapta înspre și dinspre Valea Cascadelor.

De ce este important?

Prin expansiunea orașului spre partea de vest și construirea a numeroase ansambluri de locuințe și centre comerciale în zonă, dar și din cauza unui trafic crescut dinspre A1 (navetiști, locuitori din zona metropolitană a Capitalei care lucrează în București), porțiunea din bulevardul Iuliu Maniu cuprinsă între A1 și strada Valea Cascadelor a devenit subdimensionată, cele două benzi de circulație pe sens (care există de peste 4 decenii!) nemaifăcând față nevoilor actuale de trafic. Practic, această porțiune de bulevard este sufocată de mașini, lucru accentuat la orele de vârf (dimineața pe sensul spre centru și după-amiaza, cu un plus pentru ziua de vineri, pe sensul spre A1). Un simplu studiu făcut de grupul de inițiativă Descongestionăm Bucureștiul a arătat că porțiunea cuprinsă între A1 și Valea Cascadelor a fost parcursă într-un timp dublu față de cea dintre Valea Cascadelor și bulevardul Geniului (unde există 3 sau chiar 4 benzi pe sens!), deși distanța parcursă pe al doilea tronson a fost dublă. Adică, o viteză de deplasare de 4 ori mai mică pe porțiunea pe care solicităm lărgirea de la două la trei benzi de circulație pe sens. Iar desele blocaje din trafic pe această porțiune de bulevard, care înseamnă un consum mult mai mare de carburant, vin la pachet cu creșterea exponențială a poluării în zonă.
Bucharest, Romania

Maps © Stamen; Data © OSM and contributors, ODbL

Linkuri

Actualizări

2022-02-12 17:36:03 +0200

S-a ajuns la 500 semnături

2020-09-29 21:19:44 +0300

S-a ajuns la 100 semnături

2020-09-29 18:09:55 +0300

S-a ajuns la 50 semnături

2020-09-28 19:28:49 +0300

S-a ajuns la 25 semnături

2020-09-28 10:29:55 +0300

S-a ajuns la 10 semnături