S-a ajuns la 500 semnături
Către: Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna
Modificarea impozitarii autoturismelor in functie de emisiile de CO2 si norma de poluare

Impozitele autoturismelor in Romania sunt foarte disproportionate din cauza metodei de calcul, de exemplul, autoturismele cu motoare de peste 3000 cmc sunt impozitate cu sume care au ajuns sa fie exagerate in urma majorarii anuale ale impozitelor.
Va propun pe aceasta calea revizuirii metodei de calcul a impozitelor auto in sensul in care consider ca este mult mai echitabil pentru toata lumea ca autoturismele sa fie impozitate in functie de emisiile de CO2 si norma de poluare (detinatorii de autoturisme de "lux" sunt deja impozitati suplimentar, ba mai mult, si consumul de combustibil al autoturismelor cu motoare mari fiind mai ridicat, deci taxele din carburant sunt o alta metoda de impozitare indirecta).
Cred ca aceasta masura ar aduce si un plus de venit la bugetul de stat dar ar si incuraja inoirea parcului auto prin cumpararea de autoturisme electrice si hibride ale caror emisii de CO2 sunt mult mai mici.
Propunerea mea de impozitare este urmatoarea:
- 2 RON / an / gram CO2 emis pentru autoturisme cu norma de poluare EURO6;
- 3 RON / an / gram CO2 emis pentru autoturisme cu norma de poluare EURO5;
- 4 RON / an / gram CO2 emis pentru autoturisme cu norma de poluare EURO4;
- 5 RON / an / gram CO2 emis pentru autoturisme cu norma de poluare EURO3;
- 6 RON / an / gram CO2 emis pentru autoturisme cu norma de poluare EURO2;
-10 RON / an / gram CO2 emis pentru autoturisme NON-EURO.
Va solicit analizarea propunerii mele si eventual intrarea in vigoare a impozitului de la 1 ianuarie 2026.
Cu stima,
Dragos Florea
Va propun pe aceasta calea revizuirii metodei de calcul a impozitelor auto in sensul in care consider ca este mult mai echitabil pentru toata lumea ca autoturismele sa fie impozitate in functie de emisiile de CO2 si norma de poluare (detinatorii de autoturisme de "lux" sunt deja impozitati suplimentar, ba mai mult, si consumul de combustibil al autoturismelor cu motoare mari fiind mai ridicat, deci taxele din carburant sunt o alta metoda de impozitare indirecta).
Cred ca aceasta masura ar aduce si un plus de venit la bugetul de stat dar ar si incuraja inoirea parcului auto prin cumpararea de autoturisme electrice si hibride ale caror emisii de CO2 sunt mult mai mici.
Propunerea mea de impozitare este urmatoarea:
- 2 RON / an / gram CO2 emis pentru autoturisme cu norma de poluare EURO6;
- 3 RON / an / gram CO2 emis pentru autoturisme cu norma de poluare EURO5;
- 4 RON / an / gram CO2 emis pentru autoturisme cu norma de poluare EURO4;
- 5 RON / an / gram CO2 emis pentru autoturisme cu norma de poluare EURO3;
- 6 RON / an / gram CO2 emis pentru autoturisme cu norma de poluare EURO2;
-10 RON / an / gram CO2 emis pentru autoturisme NON-EURO.
Va solicit analizarea propunerii mele si eventual intrarea in vigoare a impozitului de la 1 ianuarie 2026.
Cu stima,
Dragos Florea
De ce este important?
Metoda de calcul a impozitului auto este una invechita care defavorizeaza autoturismele cu cilindree mai mare din cauza majorarii in decursul anilor a impozitului.
O impozitare in functie de emisiile de CO2 si norma de poluare este mult mai corecta fata de toti proprietarii de autoturisme, fiind penalizati cei cu autoturisme Non-EURO, EURO2, EURO3.
O impozitare in functie de emisiile de CO2 si norma de poluare este mult mai corecta fata de toti proprietarii de autoturisme, fiind penalizati cei cu autoturisme Non-EURO, EURO2, EURO3.