S-a ajuns la 20,000 semnături
Către: Ministrul Educatiei
Sa oprim lipsa transparentei la evaluarea nationala si bacalaureat
Va solicitam sa emiteti un ordin de ministru astfel incat sa existe transparenta la examenele nationale si care sa cuprinda:
1. Crearea posibilitatii ca contestațiile elevilor să fie făcute după vizualizarea lucrării elevului în format digital (oricum lucrările sunt scanate). Astfel, se evită contestaţiile “în orb”.
2. La afișarea notelor la probele scrise ale Evaluării Naționale și ale Bacalaureatului să apară notele acordate de cei 2 sau după caz 4 corectori, din care a rezultat media ce a generat nota elevului, la fiecare probă. (presupune doar printarea unui tabel mai mare)
1. Crearea posibilitatii ca contestațiile elevilor să fie făcute după vizualizarea lucrării elevului în format digital (oricum lucrările sunt scanate). Astfel, se evită contestaţiile “în orb”.
2. La afișarea notelor la probele scrise ale Evaluării Naționale și ale Bacalaureatului să apară notele acordate de cei 2 sau după caz 4 corectori, din care a rezultat media ce a generat nota elevului, la fiecare probă. (presupune doar printarea unui tabel mai mare)
De ce este important?
Pentru ca numai asa se RESPECTA actuala lege a invatamantului si pentru urmatoarele argumente :
1. Nu poți contesta un document/notarea unui document, dacă nu vezi documentul (adică ceea ce conteşti);
2. Notele aparţin elevului şi NU există nici un motiv pentru a fi ascunse, iar beneficiarii primari şi secundari au tot dreptul de a cunoaşte din ce s-a format nota la fiecare probă;
3. NU dezavantajează pe nimeni și produc NUMAI beneficii pentru toate părţile implicate (elevi, profesori, părinţi);
4. Se elimină stresul, presiunea psihică inutilă şi suplimentară exercitată asupra copiilor care nu vor mai trebui să fie puşi în situaţia de a răspunde intrebărilor părinţilor / profesorilor cu privire la modul cum au rezolvat cerinţele subiectelor, să fie puşi să-şi amintească cu acurateţe ce au scris pentru a şti părintele dacă are sens o contestaţie sau nu;
5. Se respectă dreptul fundamental al cetăţeanului de a fi corect informat înainte de a contesta un document/acţiune, astfel decizia formală (semnarea unei cereri de contestare) se produce in cunostinţă de cauză, nu bazat pe vorbe/impresii/aduceri aminte ale copilului;
6. Dispar discuţiile nefondate, arbitrariul, presupunerile şi orice elemente negative cu referire la notarea lucrărilor;
7. Lucrările sunt ale elevului si are tot dreptul ca după finalizarea probelor să aibă acces la vizualizarea lor, să vadă concret şi exact ce a greșit și de ce a greșit,
8. NU presupun : COSTURI FINANCIARE, EFORTURI LOGISTICE ŞI DE MUNCĂ suplimentare, BIROCRAŢIE EXCESIVĂ indusă de un parcurs parlamentar;
9. Se diminuează numărul de contestații deoarece vor dispărea contestaţiile neintemeiate;
10. Este respectată actuala lege a invătămantului cu toate principiile și valorile obligatorii impuse de aceasta;
11. Se elimină aşteptarea nefondată a adulţilor, ca un copil minor, după ce a trecut printr-o probă solicitantă emoţional, după ce a stat 2 ore sub presiune psihică şi în concentrare maximă să poată reda cu o precizie de cȃteva sutimi, ce a făcut la acea probă (realitatea, de ani de zile, ne arată că diferenţierea pentru accederea la un liceu sau altul se face la 3-5 sutimi) .
1. Nu poți contesta un document/notarea unui document, dacă nu vezi documentul (adică ceea ce conteşti);
2. Notele aparţin elevului şi NU există nici un motiv pentru a fi ascunse, iar beneficiarii primari şi secundari au tot dreptul de a cunoaşte din ce s-a format nota la fiecare probă;
3. NU dezavantajează pe nimeni și produc NUMAI beneficii pentru toate părţile implicate (elevi, profesori, părinţi);
4. Se elimină stresul, presiunea psihică inutilă şi suplimentară exercitată asupra copiilor care nu vor mai trebui să fie puşi în situaţia de a răspunde intrebărilor părinţilor / profesorilor cu privire la modul cum au rezolvat cerinţele subiectelor, să fie puşi să-şi amintească cu acurateţe ce au scris pentru a şti părintele dacă are sens o contestaţie sau nu;
5. Se respectă dreptul fundamental al cetăţeanului de a fi corect informat înainte de a contesta un document/acţiune, astfel decizia formală (semnarea unei cereri de contestare) se produce in cunostinţă de cauză, nu bazat pe vorbe/impresii/aduceri aminte ale copilului;
6. Dispar discuţiile nefondate, arbitrariul, presupunerile şi orice elemente negative cu referire la notarea lucrărilor;
7. Lucrările sunt ale elevului si are tot dreptul ca după finalizarea probelor să aibă acces la vizualizarea lor, să vadă concret şi exact ce a greșit și de ce a greșit,
8. NU presupun : COSTURI FINANCIARE, EFORTURI LOGISTICE ŞI DE MUNCĂ suplimentare, BIROCRAŢIE EXCESIVĂ indusă de un parcurs parlamentar;
9. Se diminuează numărul de contestații deoarece vor dispărea contestaţiile neintemeiate;
10. Este respectată actuala lege a invătămantului cu toate principiile și valorile obligatorii impuse de aceasta;
11. Se elimină aşteptarea nefondată a adulţilor, ca un copil minor, după ce a trecut printr-o probă solicitantă emoţional, după ce a stat 2 ore sub presiune psihică şi în concentrare maximă să poată reda cu o precizie de cȃteva sutimi, ce a făcut la acea probă (realitatea, de ani de zile, ne arată că diferenţierea pentru accederea la un liceu sau altul se face la 3-5 sutimi) .