S-a ajuns la 50 semnături
Către: Primăria Sectorului 5, București
Stop transformării trotuarelor de pe Șoseaua Panduri în parcări pentru automobile
Pe Șoseaua Pandurilor au fost demarate ample lucrări de reamenajare a trotuarelor. Mai precis, trotuarele vor fi dramatic reduse la o lățime maximă de 1.5 metri. Ca locatari, nu am fost consultați sau în prealabil, oferindu-se (cu 1-2 zile înaintea începerii șantierului) doar niște afișe sumare din partea companiei executante (Străzi, Poduri și Pasaje București) în care se menționează demararea lucrărilor în zonă.
Cealaltă informare a fost printr-un clip postat pe Facebook de către domnul Primar (poate fi vizionat aici: https://www.facebook.com/100433258377445/videos/257016395746362/) în care se spune că 4509 mp de trotuar vor fi reabilitați. Dacă asta se înțelege prin reabilitare, este îngrijorător. Iar dacă un clip informal postat pe Facebook cu trei zile înaintea demarării lucrărilor este menit să țină locul consultării populației, este cu adevărat trist.
Cealaltă informare a fost printr-un clip postat pe Facebook de către domnul Primar (poate fi vizionat aici: https://www.facebook.com/100433258377445/videos/257016395746362/) în care se spune că 4509 mp de trotuar vor fi reabilitați. Dacă asta se înțelege prin reabilitare, este îngrijorător. Iar dacă un clip informal postat pe Facebook cu trei zile înaintea demarării lucrărilor este menit să țină locul consultării populației, este cu adevărat trist.
De ce este important?
Atragem atenția că arborii bogați și sănătoși care bordează trotuarul vor fi afectați (posibil până la uscare) de tăierea rădăcinilor și betonarea spațiului din jurul lor pentru realizarea acestor parcări.
Totodată, atragem atenția locuitorilor de pe Șoseaua Panduri că marea parte a mașinilor care aparțin locatarilor blocurilor din zonă nu vor mai avea loc în noua configurație a străzii impusă de Primarul Sectorului 5, Daniel Florea, acestea urmând să aglomereze și mai mult străzile și aleile laterale.
La momentul redactării acestui text, ultima hotărâre a Consiliului Local Sector 5 publicată pe site-ul oficial al Primăriei este cea cu numărul 97/07.05.2020. Transparența decizională lasă de dorit.
Pe lângă faptul că abordarea de-a tăia din spațiile pietonale pentru extinderea arterelor de trafic într-un oraș deja supraaglomerat și poluat lasă de dorit, noile dimensiuni ale trotuarului (conform marcajelor făcute deja de echipele de muncitori) abia dacă lasă loc pentru o mamă ce ar dori „îndrăzni” să se deplaseze cu un cărucior pentru copii. Iar asta dacă vorbim doar de trafic pietonal într-un singur sens de mers.
Astfel, ca locatari ai blocurilor de pe Șoseaua Panduri, solicităm oprirea lucrărilor și păstrarea trotuarului în forma actuală. Lățirea carosabilului nu este o soluție pentru decongestionarea traficului și, cu atât mai puțin, pentru reducerea gradului de poluare. Iar legat de abordarea destul de tacită a demarării lucrărilor, solicităm consultarea populației locale atunci când vine vorba de decizii și acțiuni cu impact major asupra calității vieții.
Totodată, atragem atenția locuitorilor de pe Șoseaua Panduri că marea parte a mașinilor care aparțin locatarilor blocurilor din zonă nu vor mai avea loc în noua configurație a străzii impusă de Primarul Sectorului 5, Daniel Florea, acestea urmând să aglomereze și mai mult străzile și aleile laterale.
La momentul redactării acestui text, ultima hotărâre a Consiliului Local Sector 5 publicată pe site-ul oficial al Primăriei este cea cu numărul 97/07.05.2020. Transparența decizională lasă de dorit.
Pe lângă faptul că abordarea de-a tăia din spațiile pietonale pentru extinderea arterelor de trafic într-un oraș deja supraaglomerat și poluat lasă de dorit, noile dimensiuni ale trotuarului (conform marcajelor făcute deja de echipele de muncitori) abia dacă lasă loc pentru o mamă ce ar dori „îndrăzni” să se deplaseze cu un cărucior pentru copii. Iar asta dacă vorbim doar de trafic pietonal într-un singur sens de mers.
Astfel, ca locatari ai blocurilor de pe Șoseaua Panduri, solicităm oprirea lucrărilor și păstrarea trotuarului în forma actuală. Lățirea carosabilului nu este o soluție pentru decongestionarea traficului și, cu atât mai puțin, pentru reducerea gradului de poluare. Iar legat de abordarea destul de tacită a demarării lucrărilor, solicităm consultarea populației locale atunci când vine vorba de decizii și acțiuni cu impact major asupra calității vieții.