Skip to main content

Către: Ministerului educatiei,Comisiei parlamentare de invatamant,Senatori de Covasna PMP Gheorghe Baciu si Octavian Goga,Forumul romanilor din Harghita si Covasna

Scoala romaneasca in "Tinutul Secuiesc" nu se inchide!!

Datorita lacunelor din legea nr 1/2011 cea a educatiei multi elevi romani au de suferit pt ca s-au comasat clasele sau au fost nevoiti sa plece in alte localitati la studia, pt ca s-a inchis scoala, dar astfel creste abandonul scolar!!

"CEREM MODIFICAREA LEGII SI PASTRAREA CA INDEPENDENTA A UNEI CLASE ȘCOLARE CU MINIM 5 (CINCI) ELEVI ROMÂNI ÎN MEDIUL RURAL, AFLATI ÎN HARGHITA ȘI COVASNA SAU ÎN ORICE ZONĂ UNDE POPULATIA ROMÂNEASCA ESTE MINORITARA"

DORIM O LEGE DREAPTA SI REGLEMENTARILE AFERENTE OBLIGATORII ÎN SCOPUL REPARARII DEMNITĂȚII ȘI PASTRAREA DREPTULUI LA STIINTA, EDUCATIE, ISTORIE, TRADITIE SI CULTURA NATIONALA ROMANEASCA.

Avem dreptul, acum de centenar, la o educatie romaneasca chiar si aici în Ardealul pt care s-au sacrificat eroii nostrii din armata, biserica, taranii oprimati rasculati si reprezentati de Horea,Closca si Crisan
Cititi cum ne indemna cu peste 150 ani in urma atat de aprig si Avram Iancu, craiul muntilor:
Noi, cu durere privim la scena ce s-a întâmplat în aceasta patrie şi în care şi noi am fost siliţi a lua cea mai mare parte, însă să credeţi domnilor, că răscularea noastră nu s-a întâmplat prin amăgirea Austriei (după cum dv. rău sunteţi informaţi), ci pe noi ne-a răsculat nerecunoaşterea naţionalităţii politice, tiraniile şi barbariile conservativilor şi aristocraţilor transilvani, maghiari, care, poporul în această epocă nu le-a mai putut suferi, şi de care inteligenţa s-a scârbit cu totul – am fost siliţi a ridica arme, a le purta în contra aceluia care mai departe ne tirăneşte şi se vede a ne apăsa existenţa politică, despre ce va mărturisi istoria, punând vina, cui va fi drept”,
scria Avram Iancu, în scrisoarea citată în volumul „Documente privind Revoluţia de la 1848 în Ţările Române, Transilvania” (Ştefan Pascu şi Victor Cheresteşiu, 1979).

Ca si clasa independenta sa se inteleaga pastrarea clasei de sine statatoare si fara comasare sau functionare in simultan cu alta, avand statut propriu si dascali arondati pt fiecare disciplina in parte pt buna desfasurare a procesului educational.

De ce este important?

Avem nevoie sa ne pastram identitatea ca popor si ca natie!!

Cerem ajutorul fratilor nostrii ortodocsi in credinta si patrioti aflati sub tricolor de pretutindeni!!

Datorita lacunelor din legea nr 1/2011 a educatiei multi elevi romani au de suferit pt ca s-au comasat clasele si functioneaza si trei-patru tipuri de copii in varsta si studiu la nivele diferite in aceeasi incapere cu un singur dascal, dar mai groaznic elevii au fost nevoiti sa plece in alte localitati pt ca s-a inchis scoala ,insa in majoritatea cazurilor au abandonat pt ca nu mai pot sa se deplaseze pe timpul iernii de la domiciliu chiar cativa km distanta.
Scolile au fost inchise dar de transportul elevilor nu raspunde nimeni..si nu poate fi sanctionat nimeni,pt ca nu este stipulat in lege asa ceva!!
Noi romanii suferim un proces intens de decimare combinat cu maghiarizare fortata.
Urmariti adevarul postat de domnul Dan Tanasa si publicatiile "Mesagerul de Covasna" sau "Observatorul de Covasna"
http://mesageruldecovasna.ro/povestea-celor-16-copii-din-cetatea-alma-mater-ultimul-clopotel-pentru-sectia-romana-la-liceul-gabor-aron-targu-secuiesc/
Dincolo de lacrimi, cuvinte, premii, amintiri, emoții, am rămas cu întrebarea usturătoare: va mai fi sau nu secția română la acest liceu?! O situație care ar fi trebuit să ne îngrijoreze încă de la primele semne că se va ajunge aici, când ar fi fost bine să se găsească o soluție viabilă pentru ca elevii care termină clasa a VIII-a să nu mai părăsească orașul, pentru a studia la licee din Sfântu Gheorghe, Brașov ori alte localități.

Situația de la fața locului nu este roz. Numai anul acesta am auzit de mutarea în alte județe a cel puțin zece familii de români sau care urmează să se mute după încheierea anului școlar. Cauza principală: învățământul care nu oferă posibilitatea elevilor de a-și alege un profil la liceu, (a mai rămas doar liceul cu profil agricol) ori a celor mici de a-și desfășura activitatea, ajungându-se în imposibilitatea formării unei clase întâia. Nu sunt în măsură să dau soluții, doar atrag atenția asupra unui fapt ireversibil, cu consecințe pe termen lung, la care nici nu îndrăznesc să mă gândesc. Nici un părinte nu e de condamnat pentru situația ivită. Fiecare își dorește ceva mai bun pentru copilul lui, dar nu pot să nu-mi pun întrebarea: dacă toți pleacă, cine rămâne?! Și-așa, dacă este să ne luăm după statistici, față de anul 1990 ne-am înjumătățit.

https://covasnamedia.ro/educatie-actualitate/aproape-un-milion-de-absente-acumulate-de-elevi-in-anul-scolar-trecut-recordul-ultimilor-patru-ani

Adica aici in asa numitul Tinut Secuiesc ..Carei..etc..nu mai ai sanse la educatie pt ca se aduc pe posturi numai profesori bilingvi maghiari ce preiau catedrele iar dascalii romani au plecat sau sunt fortati sa caute in alte judete posturi din lipsa de ore ..lipsa elevi si desfiintarea claselor...inclusiv de scaderea drastica a natalitatii populatiei vorbitoare in limba lui Eminescu
Dupa al doilea razboi mondial au fost date in functiune scoli rurale romanesti numai si numai prin munca patriotica iar o invatatoare avea 4-5 elevi dar era foarte mandra si satul inflorea

In Harghita si Covasna situatia este mult mai grava deoarece in ultimii 10 ani am pierdut foarte multi elevi si profesori romani iar pe viitor lucrurile sunt si mai sumbre datorita implicarii toxice a politicienilor lui Attila barbarul in sistemul de invatamant.

Cum va fi inmânată

Format pdf trimis pe mail la destinatari

Actualizări

2018-06-29 06:45:12 +0300

S-a ajuns la 25 semnături

2018-06-28 10:40:07 +0300

S-a ajuns la 10 semnături